Het wereld alfanumeriek modellabel zal uiteindelijk bestaan uit één of meer letters en één cijfer. Het contrast tussen lagere en hogere versies wordt nog steeds gemaakt door de letters A en Q. De nummers, nu één tot acht, zorgen voor een duidelijke positie, onafhankelijk van het rijbereik. Bijgevolg is het onderscheid tussen eerdere aandrijftechnologieën op basis van ook en oneven modelnummers niet langer geldig.
Volledig elektrische versies kunnen gebruik maken van dezelfde combinatie van letters en nummers met audio en een verbrandingsmotor vanwege stijl en plaatsing naamgeving. Het noodzakelijke onderscheid tussen modellen en body varianten in de portfolio wordt gemaakt met behulp van decarroserie stijl (bv. Avant, Limousine of Sportback) en de reeds gedefinieerde driveline aanduiding (bv. e-tron, TFSI e of TFSI).
A7 wordt A6
De nieuwe wagen met verbrandingsmotor, die oorspronkelijk de A7 werd genoemd, is het eerste innovatieve ontwerp dat onder deze naam wordt gebruikt. Dit voertuig is het belichaming van Audi’s vele verleden in het E-segment, en zal wereldwijd beschikbaar zijn op 4 maart 2025. Dankzij het motorbewijs onderscheidt de Audi A6Avant TFSI zich duidelijk van de volledig elektrische Audi A6 Avantetron.
Voor modellen die al op de markt zijn, zijn er geen georganiseerde vrijwillige naamwijzigingen.