Autotest: Fiat Grande Tiger

De legendarische Fiat fabriek in Turijn (Italië) is waar de proefrit plaatsvindt, en dat is geen toeval. De tweede Draak heeft de basisvorm en directe lijnen, die zijn genomen van. Het fabrieksgebouw (“Lingotto” ) werd vervolgens gebruikt als inspiratie voor de details. De structuur van de blokjes in de koplampen wordt bijvoorbeeld bepaald door het aantal vensters in de structuur.

Op het scherm bevindt zich een groot rechthoekig scherm met twee monitoren in de stuurkolom. Omdat dit ovaal verwijst naar de examenbaan op het dak van het Lingotto gebouw, is een maatmodel van de Grande Panda te vinden in deze rechthoekige! Daarmee is de stemming ingesteld: Fiat wil goede herinneringen terugbrengen om de Grande Panda aantrekkelijk te maken en salie. Daarnaast maakt Fiat verstandig gebruik van iets dat Chinese rivalen niet doen: verhaal. Voeg daarbij de aanwezigheid van talrijke originele patroon elementen, domme bekleding, en schone verf kleuren, en de test is al glimlachen voordat de testrit begint.

Ruimte

Omdat er meer vraag is naar compacte auto ‘s (b-segment) dan naar zeer compacte auto ‘s (een segment), Fiat koos ervoor om een “Grande Panda” te creëren in plaats van een gewone Panda. Bovendien heeft Fiat’s moedermaatschappij (Stellantis) een kant-en-klare platform voor een dergelijke auto, die ervoor zorgt dat Fiat de Grande Panda kan bieden op een voordelige basis, zoals de gebruikelijke Panda van het verleden.

Echter, de oude Panda had een hoekige vorm die het uniek maakte, en nu kunnen alle auto’s nemen veel ruimte met beperkte binnenruimte. Het interieur van de Grande Panda is dus goed (de rugleuningen zijn een beetje concaaf), en de rugleuning is matig.

De Grande Panda is vriendelijk en buigzaam vanwege de eenvoudige vorm, en de talrijke details maken duidelijk dat zelfs de ontwikkelaars hadden plezier met dit voertuig.

Uitrusting

Fiat kan technologie van haar moedermaatschappij toepassen om up-to-date apparatuur tegen een concurrerende prijs te leveren, omdat het deze kan gebruiken. De standaardversie is bijvoorbeeld uitgerust met een entertainmentsysteem (met een eigen mobiele telefoon als mentale ) en luchtkoeling. De duurdere optie biedt meer elegantie, waaronder een klimaatgestuurd navigatiesysteem, een volgsysteem en een hoogwaardige stof. Vooral dat laatste maakt een groot verschil, want daarmee ziet het interieur er niet alleen beter uit, het voelt ook veiliger aan.

De Grande Panda’s bestuurder is ook een doel van verplichte en overijverige veiligheidsvoorzieningen, die vaak verkeerd waarschuwen, zoals met andere nieuwe auto’s. Ze interpreteren verkeersborden voor parallelle wegen of begrijpen de beschrijving niet (bijvoorbeeld “alleen in geval van regen”). Echter, de systemen zijn minder gemakkelijk uitgeschakeld, maar afhankelijk van veel piepjes, klokken en een andere goed bedoelde maar ongewenste waarschuwingen.

Elektrische voertuigen

Zowel hybride als volledig elektronische versies van de Grande Panda zijn beschikbaar. Op het moment van het lezen is alleen het laatste beschikbaar, dus het is natuurlijk getest. Een breed scala van beweging werd gekozen omdat Fiat veronderstelt dat de Grande Panda is de Grande Panda eerste elektrische voertuig voor veel consumenten. De Grande Panda met zijn 44 watt vermogen heeft een bereik van 320 mijl. Tijdens de test onder &nbsp, ongunstige weersomstandigheden, was het 282 meter.

De Grande Panda heeft een optionele ingebouwde oplaadkabel in de neus om het op te laden (voor snel opladen tot 100 kW en openbaar opladen tot 11 kW). Het is iets dunner dan een gewone oplaadkabel om soepel te kunnen rollen. Daarom is de maximale laadsnelheid met deze gekrulde draad ook iets lager ( 7.4 kW).

Fiat geeft de energie Panda weer een tam karakter in de poging om te schakelen van een benzine auto. Hoewel de prestaties is meer dan voldoende, sommige andere elektrische auto’s kunnen ervaren flitsende acceleratie en brute versnelling (bij energieterugwinning). Zoals alle elektronische voertuigen doet de Grande Panda zijn werk in eenzaamheid. Alleen de wind- en bandengeluiden zijn zichtbaar, waarbij de duurdere versie duidelijk stiller is dankzij extra geluidsisolatie. Omdat een elektrische auto geen wielen nodig heeft, wordt de Grande Panda als automaat bediend.

Weggedrag

De Grande Panda gedraagt zich aanzienlijk anders dan de klassieker. Vanwege de kosten, het voertuig reed met grote intensiteit vanwege de lage kosten. Dat maakte de eerste Tiger Grieks, of meer constructief uitgelegd: een echte kennis. Maar, het origineel is 45 jaar oud en de gelegenheid is nooit gestopt. Ook, dit is een Grande Panda en het moet ook grote genereren.

Deze grote en moderne Panda is dankzij de elektrische aandrijving stabiel (zwaartekracht laag en centraal) en welwillend. Dat is geen ontmoeting, maar het is zo comfortabel en veilig.

Conclusie

Is een grote draak leuker dan een kleine? Hangt ervan af wat het voertuig verkiest. Met zijn binnenruimte was de oorspronkelijke Panda bijzonder. Ondertussen kunnen alle autofabrikanten ruimte maken van minimale buitenafmetingen. Ergonomisch maakt de Grande Panda uniek. Denk aan een drievoudig handschoenkastje (laag, hoog en rails om houders te monteren) en een ingebouwde oplaadkabel.

De rijtevredenheid van gewone methode werd geïntroduceerd op de oer Panda. Voor een elektrisch voertuig, de Grande Panda biedt gewoon typische prestaties en afwisseling. De Grande Panda biedt echter meer gemak en flexibiliteit tegen een lagere prijs per mijl dan een vergelijkbare auto met een benzinemotor.

Het vintage ontwerp draagt bij aan de tanden op het gezicht van de bestuurder en de passagiers. De Grande Panda is vriendelijk en verpandbaar vanwege zijn eenvoudige vorm, en de talrijke details maken het duidelijk dat zelfs de ontwerpers genoten van het besturen van dit voertuig!

plus

  • Goede kosten
  • Intelligent ergonomisch
  • Krachtig en onderscheidend ontwerp

min

  • Geen gebruiksmeter
  • Laag mogelijk voor stroomterugwinning

Kenteken melden

Plaats een reactie