De eerste ontmoeting met de nieuwe Capri kan als een verrassing worden ervaren. Tot 1986 was de Capri een elegante, slanke coupé en de nieuwe Capri is een grote, brede, geweldige SUV. Als Ford de Capri was gebleven in de model line-up voor de komende 40 jaar, dit is hoe het voertuig zich kan hebben ontwikkeld, volgens Ford. Een SUV is een familievoertuig in een moderne jas in 2025, terwijl de originele Capri was een familie voertuig in een bepaald pakket. Maar wat Autozine betreft, gebeurt dit als een atleet 40 jaar lang de gezondheid negeert. Het gespierde uiterlijk van de nieuwe Capri heeft plaats gemaakt voor natte lijnen, en het is in alle richtingen naar buiten geduwd.
Maar onder andere de huidige SUV’s ziet de Capri er goed uit. Ook de dalende dakbedekking lijn maakt de Capri aanzienlijk anders dan Ford’s nieuwste aanbod. De Capri vult zelfs een gat in het aanbod omdat het kleiner is dan de Mustang MACH-E en kleiner dan de Explorer. Met veel creativiteit is iets van de traditionele Capri te zien in de nieuwe technologie. De originele Capri is vastgebonden aan de daklijn en de dubbele koplampen (maar gemonteerd in een enkele behuizing), de grille die iets lager is dan de koplampen, de zwarte rand onder de deuren, het velgpatroon en de vorm van het zijraam achteraan.
Ruimte en vistuig
Buiten zijn de overeenkomsten minder. Het wiel is lager (en alleen lager) is! en de lijn op de stoelbekleding moet overeenkomen met de vintage Capri katrol. De voormalige lage stoelstatus is vervangen door de hoge stoelpositie van een SUV, waardoor snel toegang, goed zicht en de mogelijkheid om de batterijen in de vloer te plaatsen. Dit laatste is de belangrijkste reden waarom de nieuwe Capri werd gebouwd in niveau, samen met de hoge vraag naar SUV’s. Er is voldoende ruimte voor twee extra grote mensen, en de voorkamer is goed.
De Ford Capri is een uitstekende rijden elektrische voertuigen die de voordelen van elektrische bewegende (rustig, snel, efficiënt, veilig, gemakkelijk te duwen)
De Capri heeft meer overhangen achter de achterwielen dan de Ford Explorer, waardoor de bagage ruimte ( 627 liter) zo veel groter. Een waardevolle informatie: in het leegstaande gebied tussen de wielkast en het dek maakte Ford een vat voor de laaddraad.
Omdat het aantal schakelaars op het scherm kleiner is, is het ontwerp modern en strak. Het stuurwiel en/of de centrale displaysloten worden gebruikt om vrijwel alle functies te bedienen. Die camera heeft een zeer genereuze meting en de helling kan worden veranderd. Ford weet weer hoe hij de ruimte moet gebruiken, want achter de camera is een “geheime” berggebied gecreëerd.
De Capri is gebaseerd op Volkswagen ID. 5 het entertainment systeem lijkt wel een Ford oplossing, maar het is “hersenen” van Volkswagen. Echter, de Capri u spreken met Ford unieke software om de auto te behandelen via de mobiele telefoon. Hoewel het navigatiesysteem goed functioneert, is een mobiele telefoonnavigatiesoftware gebruiksvriendelijker en eenvoudiger. Tijdens het examen, dus, Apple CarPlay / Android Auto werd vaak gebruikt.
In plaats van een normaal audioprogramma heeft de Capri een melodietafel. Dit houdt in dat de sprekers rechtstreeks tot de kijkers spreken in plaats van zij aan zij, wat weinig gezonder klinkt. Net als Volkswagen’s ID-versies, de Ford Capri heeft schakelaars die kwetsbaar zijn en kunnen letterlijk worden ingedrukt. Echter, beide gevallen hebben twijfelachtige resultaten, en het is een uitdaging om het bedrag van de radio te bepalen.
Elektrische voertuigen
Omdat de Capri gebaseerd is op een Ford identificatie. 4 en ID. 5 de auto’s en batterijen zijn zelfs verwisselbaar. Daarom is de Capri verkrijgbaar in een standaard uitvoering met achterwielaandrijving (standaardklasse RWD), met extra grote batterij en achterwielaandrijving (extended range RWD) en met extra grote batterij en vierwielaandrijving. Ford wil een beroep doen op consumenten die niet eerder energie hebben gedreven en zich zorgen maken over het bereik omdat de filosofische collectie varieert van 592 mijl tot 627 mijl.
De Capri kan snel opladen met 185 kW (alleen uitgebreid bereik), wat een respectabele snelheid is voor een auto met zo veel levensduur en prijsklasse. Bij koud weer is het echter nodig om de batterij ruim van tevoren op de gewenste temperatuur te brengen (snatter als bestemming), wat tot 45 minuten kan duren.
Het motorvermogen is, ongeacht het gekozen type, voldoende. De Capri is nog overtuigender vanaf het begin met zijn kracht. De auto bijt goed na de laatste pedalen enthousiaste reactie. De website kan worden geremd terwijl de energie tegelijkertijd wordt teruggewonnen door de B-modus van de automaat te kiezen. Met slechts één rem is het niet genoeg om te rijden, maar het is genoeg om nauwelijks de rem aan te raken.
Ford beweert dat de Capri heeft een betere vereenvoudiging en dat de 13,3 k Wh 100 mijl van emissies is verbazingwekkend klein. Tijdens onze test onder ongunstige weersomstandigheden was dit veel hoger, vooral 17,6 k Wh/100 mijl. Het werkelijke bereik verschilt dus ook sterk van de belofte: 461 km in plaats van 592 km (AWD versie).
Weggedrag
De belangrijkste reden om een (modern) Ford is het superieure weggedrag. Ford beweert dat de schokdempers en grote commando’s verschillen om haar eigen karakter te bereiken, ondanks het kader in de basis die verband houden met die van de eerder genoemde Volkswagens. Maar in werkelijkheid heeft het gewicht van de overheid macht op de grond veel meer invloed op het beheer dan de ophanging, waardoor de Capri aandrijving als een typische elektrische auto.
Dat betekent: De Capri is een zeer mooie elektrische voertuigen. Ford verbergt met succes de zware belasting van de batterij zonder te zakken achter een stijf kader. Bovendien, Ford maakt goed gebruik van het feit dat de voorwielen van de Capri belangrijkste achterwiel navigeren zeer ver voor een beetje draaien cirkel omdat de achterwielen worden aangedreven. In het kort: De Ford Capri is een goede, functionele en huidige auto.
Conclusie
De Autozine-krant is na een jaar rijden en een diepgaand interview met een Ford Nederland-expert nog steeds in absolute mist. Ford beweert dat de nieuwe Capri niet bedoeld is om de herkenbare sport coupé te vervangen en geen vintage model is. Er zijn details die tegelijkertijd een verbinding maken met het verleden. Het lijkt erop dat Ford, tijdens de ontwikkeling van de eenheid zelf, ook niet wist wat het wilde.
Dus, het is het beste om het product te negeren en focus op de titel. En dat is geweldig! De Ford Capri is een uitstekend rijden elektrisch voertuig dat profiteert van de voordelen van elektrische reizen (rustig, snel, efficiënt, veilig, gemakkelijk te duwen). De variatie is enorm, opladen is moeilijk. De look is aanwezig en verfijnd, zonder afbreuk te doen aan de binnenruimte. Kortom: verwerp het merk, want dat is het enige grote risico van de Ford Capri.
plus
- Geweldige prestaties
- Goede rijeigenschappen
- Vrij groot, ook achterin
min
- Vaaglichaamwerk
- Stomme push-touch toetsen
- Onbegrijpelijke merkoptie