BOVAG: Laat het voertuig inkomen (BPM) vervallen Cao-onderhandelingen: BOVAG wil niet dat de verkeersveiligheid verslechtert.

image

BOVAG dringt er met klem op aan dat de pm orderbelasting voor motorvoertuigen, bestelwagens en motoren wordt afgeschaft. De productie is over het algemeen laag als gevolg van de vooruitgang van elektronische auto aandrijving, maar de erp wordt berekend op basis van de CO2-emissies van voertuigen. Bovendien, deze regering kondigde een auto belasting hervorming die zegt dat het nu of niet. De pm neemt de belastingadministratie proportioneel in beslag en zet een onaanvaardbare hoeveelheid druk op de belastingjurisdictie omdat het ongelukkig is en gevoelig voor fraude.

Voertuigen produceren steeds minder CO2, en dit is nog lager voor elektrische motorvoertuigen, maar de klant betaalt slechts een vooraf bepaalde basis van een paar honderd euro in erp. In 2035, wanneer alle nieuwe auto’s emissievrij zijn, daalt de pm-inkomsten van mogelijk meer dan drie miljard dollar tot ongeveer 500 miljoen euro. Zo zal de bpm niet veel geld opleveren op de lange termijn, en de implementatie zal een heleboel problemen. Dat is ongunstig en onhoudbaar. En we kunnen er meteen vanaf.

Fraude

De pm wordt eveneens toegepast op ingevoerde auto-bof. De wettelijke afschrijvingsstand, prijslijsten of beoordelingsrapporten kunnen worden gebruikt om de afschrijving te bepalen. Maar de schade wordt vaak overdreven of uitgevonden om de pm stress te verlagen. Daarnaast zijn er advocaten die zich volledig inzetten voor post-taxatie, wat resulteert in verschillende beroepen en beroepen die zeer moeilijk zijn voor de Belastingdienst en de rechtbanken.

Stress op belastingspecialisten en belastingcontrole

De pm wordt verspreid over de Belastingdienst. Het merendeel van de moord, of 140 voet, vindt plaats in de centrale administratieve processen bedrijfslocatie. 40 tot 50 procent van het jaar is gewijd aan de behandeling van bezwaren en gerechtelijke procedures. De handhaving wordt bedreigd door deze grote bedragen, beperkte personele middelen en digitaliseringsproblemen. De schatkist mist minstens een miljoen euro per dag, volgens een schatting van de Amsterdamse politie die werd gepubliceerd in Het Parool (juli 2023).

Vanwege de complexiteit van de pm, moet u zoeken naar juridische gebreken om te voorkomen dat meer belastingen te betalen. Ongeveer 45 procent van de nieuwe staatsbelastingzaken in 2023 werden ingediend bij de rechtbank over pm, terwijl de Millions Note 2024 net verhoogt 1,5 miljard van de 261 miljard aan staatsbelastingen. De Raad Justitie heeft het publiek sinds 2022 meegedeeld dat deze overstroming van BPM-situaties een einde dreigt te maken aan de rechtspraak.

Oudste schepen

De pm is niet zo bekend bij klanten. Sindsdien, Franse gezinnen zijn in staat om nieuwe auto’s te kopen voor decennia als gevolg van hoge autoprijzen. Dit resulteert in Nederland met een van de oudste schepen van West-Europa. De pm voorkomt verjonging en dus duurzaamheid.
Of niet, de bpm wordt stopgezet in 2035. Alle recent verkochte auto’s kunnen vanaf dat jaar emissievrij zijn. Het aandrijfeffect is niet langer nodig, omdat de opbrengst daarom zeer laag is en wordt verondersteld minder dan 500 miljoen euro te zijn. De voorgestelde uitvoeringsproblemen blijven bestaan, zoals blijkt uit het feit dat zelfs na 2035 benzine- en dieselvoertuigen nog steeds kunnen worden ingevoerd en uitgevoerd. De regering bereikt uiteindelijk het punt waarop de kosten niet groter zijn dan de voordelen.

Dit is geen petitie voor belastingvermindering, zegt Managing Director BOVAG, maar eerder een oproep om de pm als duty tool te beëindigen. Vervolgens kan de dalende pm winst worden teruggegeven aan de overheid door middel van verschillende vergoedingen. Hiervoor is voldoende ruimte met de totale belastingopbrengst voor auto’s van ongeveer 18 miljard euro en de reeds bestaande (of mogelijk nieuwe) instrumenten. Idealiter zullen we een goed systeem hebben waar we zullen betalen voor gebruik in tegenstelling tot bezit en aankoop.

” Wat hoe dan ook moet worden vermeden is het kunstmatig verhogen van de fiscale waarde van de BPM. Er bestaat echter een risico dat er al in Den Haag een hogere pm voor zuinige auto’s staat en zelfs voorstellen om energieauto’s aanzienlijk te verhogen. Dit kan voorkomen dat de vloot zichzelf vernieuwd en onderhouden, en dit fraudegevoelige programma bestendigt. Het kan zelfs worden besloten in de lente verklaring komende volgende dagen. Onze boodschap is eenvoudig: adem geen leven in de pm, maar bevestig fase-out. Overheid, bedrijven, klanten en het milieu profiteren hiervan.

Kenteken melden

Plaats een reactie