Arvid Lindblad, 17, maakt zijn Formule 2-debuut deze keer, en er is veel te verwachten van de Red Bull gave. De Brit wil de titel winnen in de kostschool van Formule 1, maar dit jaar is er niet veel druk. Dan heeft Lindblad de veertig factoren die nodig zijn voor de licentie. Dit is noodzakelijk voor de formule Eén persoon die wil concurreren. In 2024 finishte Lindblad als vijfde in de Formule 3. Hij had eerder twaalf punten gewonnen in het voorgaande jaar als gevolg van zijn overwinningen op verschillende Formule 4 kampioenschappen.  ,
Om te tellen voor de toestemming moest hij 13 items benaderen. Dat betekende dat hij minstens vijf had moeten worden in de finale in de Formule. 2. Lindblad is echter niet langer bezorgd, omdat hij volgend weekend kampioen in de Formule Regional Oceania heeft gekroond. Red Bull kan nu het veelbelovende talent van Virginia Water gebruiken als de titel hem uiteindelijk achttien punten brengt.  ,
Superlicentieproblemen
Er zijn bepaalde omstandigheden. Als ze bijvoorbeeld de licentie willen krijgen, moeten ze minstens 18 jaar oud zijn, een vereiste ingevoerd sinds voor het eerst verscheen op 17-jarige leeftijd. Sinds 2024 zijn deze regels versoepeld en gelden ze nu voor bestuurders die worden geacht een goede en voortdurend bewezen uitstekende bekwaamheid en rijpheid in formule auto wedstrijden.
Foto van: Red Bull Content Pool
Tijdens een theorietest moet Lindblad daarentegen aantonen dat hij bevoegd is voor zowel de FIA als haar activiteitenreglementen en -codes. Als dat effectief is, moet Lindblad minstens 300 meter in een ‘lid F1 auto’ eindigen, wat binnen twee weken moet zijn gelukt. Dit kan worden bereikt tijdens een formele F1 coaching programma, zoals een gratis coaching sessie, of tijdens een test. Teams houden regelmatig testen van vroegere auto’s sessies voor deze bestuurders. De cursusleraren kunnen een volledige dag controleren en ver genoeg gaan. Als aan deze voorwaarden is voldaan, zal Lindblad de licentie krijgen en dus in staat zijn om mee te doen aan Formule 1-races.
Rode stier Top prees haar
De coachinggroep van Red Bull heeft veel talent, maar Lindblad is vooral vertederend voor het topmanagement van het F1-team. Vorige maand prees groepsmanager Christian Horner hem enorm. ” Arvid is zeker een toekomstig talent,” zeiden de Britten. ” Hij heeft de juiste mentaliteit, benadering en toewijding. We hebben dit gezien in bepaalde stammen van hem, vooral op Mercedes.” Horner maakt melding van Lindblad’s indrukwekkende triomf in de hoofdwedstrijd en de sprintwedstrijd dat weekend. De bestuurder moest in de tiende positie beginnen, maar hij kon winnen op een nat pad. ” Hij is echt bekwaam,” voegde Horner eraan toe. De tijd kan ontdekken hoe bekwaam hij is en hoeveel hij kan gaan in het spel.

Foto door: English Photo Agency
Red Bull consultant Helmut Marko, die toezicht houdt op de talenten van de speler, was blijkbaar ook een fan van Lindblad. ” We zijn niet op zoek naar een nieuwe Max, we zijn op zoek naar een nieuwe kampioen,” zei de Oostenrijker in de Inside Line podcast. ” En Lindblad is de volgende die er echt aantrekkelijk uitziet. Marko geeft toe dat Lindblad geen F4 of F3 namen heeft gewonnen, maar dat ziet hij over het hoofd. Wat hem zo speciaal maakt is zijn ware snelheid, “hij legde het uit.” In een F3 cultuur, hij gepakt tot tien of veertien voertuigen in een ronde.”
Wat zijn de tweede methoden?
Lindblad namens Campos Racing is dit jaar uit in de Formule 2. Als hij al Formule 1 wil invoeren, moet hij zich laten zien in deze kostschool. Vanwege de conditie bij , lijkt er een optie te zijn. Op papier is Yuki Tsunoda’s tweede keer te veel voor een trainingsteam. De Japanners weten zelfs dat Honda na deze F1 tijd met Red Bull en naar Aston Martin verhuist. De stoel van de Tsunoda was de motorleverancier. Als Lindblad dit keer uitblinkt in F1, kan hij Tsunoda vervangen in 2026.  ,
Bovendien is het niet exclusief dat hij zal deelnemen aan de Formule Een dit jaar. Teams kunnen groentjes ten minste vier kansen bieden tijdens de volledige training, wat de beste manier is om je klaar te maken voor Lindblad. Isack Hadjar, die ook de volgende twee stammen als eerstejaars houdt, zou zijn auto niet hoeven op te offeren om die regels te volgen, maar Tsunoda wel. Red Bull daarentegen heeft nu een geschiedenis van middle driver changes. Voordat Lindblad Formule 1 instapt, lijkt het op zijn minst een kwestie van dag.  ,
In dit artikel
Laurens Stade
Formule 1
Arvid Lindblad
Red Bull Racing
Racing Bull
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.