Ducati’s verpakking: Zes chauffeurs met dezelfde website stop in 2025

” Alle Ducati drivers gaan gebruik maken van de 2024 website blok,” bevestigt groep manager Davide Tardozzi in gesprek met &nbsp, Motorsport.com op de laatste dag van de MotoGP test in Buriram. Daarom is het bedrijf zeker gehomologiseerd voor de GP25 nieuw ontwikkelde motorblok voor de komende twee seizoenen, waardoor de oorspronkelijke strategie van de fabrikant. De nieuwe muur zou eigendom moeten zijn van Francesco Bagnaia, Marc Márquez en Fabio di Gianntonio, maar testen toonden aan dat het niet aan de normen voldeed. Hoewel er een stap werd gezet in de richting van beweging, was de stap voorwaarts in het rijgebied nog groter.

Zoals , en , die in ieder geval deze maand op de Ducati GP24 zouden zitten, zullen Bagnaia, Marc Márquez en Di Gianntonio ook de GP24 motor gebruiken. Echter, een gemakkelijke beslissing was niet voor het product en directeur Gigi Dall’Igna, zegt Tardozzi, die ook aangegeven dat het nieuwe voertuig mag worden weggegooid. De meest uitdagende beslissing voor Ducati was om de innovatieve elementen niet te gebruiken. Het gaat over het voertuig en motorblok van 2025, dingen die niet werkten zoals verwacht. De tweede Gigi]Dall’Igna ] besloot geen risico’s te nemen waardoor we het hele programma moesten veranderen.”

Echte beslissing brengt extra uitdaging

Ducati’s falen om aanzienlijke verbeteringen aan te brengen met de GP25 dient als een herinnering aan nederigheid voor de Bolognaanse maker. Tardozzi benadrukt ook dat er realiteit kan ontstaan en dat deze actie is ondernomen. &nbsp,” Het is niet alleen een kwestie van oprechtheid, maar ook van waarheid. We waren optimistisch toen we beseften hoe slecht het ging. De voormalige World Superbike driver, die Ducati niet wil opgeven, zegt,” We moesten erkennen dat we het vorige pakket niet hebben kunnen verbeteren.” &nbsp,” De GP24 is een geweldige motorfiets. Ik durf niet te zeggen dat het geweldig is, maar het is geweldig. Het zal moeilijk zijn om verbeteringen te vinden, hoewel we zullen testen van de controle na Jerez.”

Dall’Igna (links) en Tardozzi hebben besloten het nieuwe motorblok opzij te zetten.

Foto van: Goud en gans / Motorsport Afbeeldingen

De vastberadenheid om in 2025 alle zes de automobilisten van het motorblok van de GP24 te voorzien, veroorzaakt een extra probleem. De voorraad heeft hard gewerkt om voldoende motorstenen te produceren met iets meer dan twee maanden tot de Grand Prix in Thailand. Omdat er minder tijd is voor creatie dan normaal gesproken nodig zou zijn, wacht het personeel van Bologna waarschijnlijk op overwerk. ” Zijn we daar klaar voor”? Tardozzi magie. Wanneer we meestal drie weken hebben om het te voltooien, kan het allemaal gebeuren in acht of negen keer.

Morbidelli en Aldeguer controleren het GP25 motorblok.

De MotoGP check op woensdag in Buriram omvatte twee renners voor elke passagier, elk met een motorblok en chassis gebouwd door de GP24. Bagnaia controleerde met de meer recente aerodynamische deal, die Marquez nam de tijd om te doen op donderdag. Dat betekent niet dat de websitemuur van de GP25 er is. &nbsp, Motorsport.com is nooit getest met Morbidelli en Aldeguer op woensdag, iets wat Tardozzi ziet als natuurlijk gezien de aanpak Ducati verzamelt gegevens:” Dit is Ducati’s huidige beleid, waardoor satellietchauffeurs dingen kunnen testen.”

Meer eindverslagen:

In dit artikel

Bjorn Smit

MotoGP

Marc Marquez

Álex Marquez

Franco Morbidelli

Francesco Bagnaia

Fabio Di Gianntonio

Fermín Aldeguer

Ducati Team

VR46 Racing Group

Gresini Racing

Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Kenteken melden

Plaats een reactie