
Eindelijk Ford heeft ook een EV model in het (relatieve) betaalbare segment. Dat is de Ford Puma Gen-E. Een recept voor succes? Het is tijd voor het tarief record om te dalen.
Ford heeft lang gekeken naar het konijn uit de zak in de EV-industrie, maar geleidelijk meer business segmenten zijn dan bedekt. Voor de relatief goedkope sectie, is er nu de Ford Puma Gen-E, gebaseerd op de bekende Ford Puma. Op papier is deze energie compacte crossover een recept voor succes, maar wat heeft het te bieden?
Machines Ford Puma Gen-E
De Ford Puma Gen. E heeft meestal een 168 pk en 290 Nm sterke elektrische motoren, die de voorwielen. Een 43,6 kWh (netto) batterij levert voldoende energie om 376 km (WLTP) te bereiken. De beste frequentie is 160 km/h, en de topsnelheid wordt bereikt in slechts acht uur.
Uitrusting Ford Puma Gen-E
Per definitie krijg je 17-inch lichtmetalen wielen, full-led verlichting, 12,8-inch elektrische instrumenten, stof bekleding, automatische airconditioning, 12-inch centraal touchscreen en nu standaard hulpsystemen. De GigaBox van de gewone Puma bij de Gen-E is echter aangevuld met een 43 liter grote frunk.




Het Premium type vult dit aan met 18-inch lichtmetalen wielen, matrix LED koplampen, verwarmde buitenspiegels, sleutelloze toegang, grotendeels synthetische lederen bekleding, elektrisch bediend dek en een Bang & Olufsen Premium geluidssysteem.
Kosten Ford Puma Gen-E
Wat zijn de bijbehorende prijssleutelwoorden? Minimum € 35,495 voor het gewone type en € 38,295 voor de premie. Voor beoordeling: de gewone Puma is beschikbaar vanaf 33, 790 euro, met identieke standaarduitrusting. We gebruiken de standaard unit voor ons ontwerp.
Exterieuraankleding
Omdat de standaard kleur helder geel is, biedt de Ford Puma Gen-E misschien meer kleur op straat. Zet 300 en je krijgt de auto in het licht. Grijze prijzen 600 euro meer, blauwe kosten 800 euro en 1.000 euro kunt u kiezen uit zwart of rood. We gaan voor die laatste schaduw. Doe er nog eens 400 dollar in, en het plafond is afgewerkt in contrast met donker, maar dat hoeft niet.
Er zijn geen andere alternatieven…
Interieuraankleding
… en er is geen keus voor het interieur.
Pakketten en onafhankelijke opties
Er zijn drie opties: het Driver Assistance Pack (1 € 100), het Winter Pack (550 €) en het Comfort Pack (750 €). De eerste omvat een 360-graden camera’s, geautomatiseerde tarief assistent, en verkeersborden herkenning. De tweede omvat ook automatische tariefknoppen. Het veerpakket biedt wiel-, stoel- en motorkapverwarming. Het Comfort Pack wordt ook geleverd met een elektrisch bediende achterklep, verwarmde buitenspiegels, meer stoelverstellingsmogelijkheden en een draadloze smartphonelader.
Losse opties zijn onder meer een panoramisch dak (1000 euro), een afneembare trekhaak ( 750 euro) en enkele praktische artikelen zoals extra bagagebevestigingen (50 euro).
Op dit moment nemen we gewoon het najaarspakket.
……
De totale kosten bedragen nu 37,04 euro en daarna is de optie rinkelen langzaam gedaan. U kunt gemakkelijk de Ford Puma Gen-E over de 40.000 euro controle trekken. Enerzijds verkoopt de Puma als Gen-E heel goed en is niet veel duurder dan het brandstof aangedreven type. Anderzijds hebben veel concurrenten zich aangesloten bij lagere (van) prijzen in dit marktsegment. Wat denk je, de Puma Gen-E biedt genoeg om mee te doen?
Heb je een fout opgemerkt? Mail ons. Daar zijn we blij om.