Volgens alle onrust en arbeiders die bewegen en veranderen, heeft de FIA zojuist een leidende positie ingenomen. Een van de meest besproken zaken is echter het gebruik van terminologie en de strengere wetten tegen wangedrag. Wanneer bijvoorbeeld de FIA wordt geslagen of aan strenge straffen wordt onderworpen, en misschien een voorlopige uitzetting van twee weken en/of een korting in geval van regelmatige inbreuken, kunnen F1-rijders nu anticiperen op het ontvangen van ernstige boetes. Deze behandeling, opgenomen in een nieuwe versie van de sportwetten, verdedigt vervolgens FIA President Mohammed Ben Sulayem.  ,
Onze individuen zijn ambassadeurs, ze geven een boodschap over onze favoriete sport, en we willen niet dat ze ons zien als een smerige activiteit. Er is flexibiliteit, maar ook controle,” legt Ben Sulayem uit, geciteerd door AS. ” Er zijn mensen die miljoenen dollars verdienen en ze moeten gedisciplineerd worden, zoals in elke andere baan. Het zijn geen jongens. Zij zijn verantwoordelijk voor de FIA. Zelfs]Mercedes-teamdirecteur ] Toto Wolff was verrast omdat zijn zoon, jonger dan tien jaar, schreeuwde omdat hij dat van de eigenaren had gehoord. Dat willen we niet bij de FIA. Als je controle hebt over je woorden in een F1-voertuig, kun je ook controle hebben over je woorden en verantwoordelijk zijn voor het spel dat je zoveel geeft. Het is niet te veel gevraagd en het is niet nieuw. Deze FIA-verordeningen zijn van kracht sinds 1972.
Hoewel de Grand Prix Drivers ‘ Association (GPDA) en de FIA vorig jaar in vele opzichten antagonisten bleken te zijn, benadrukt Ben Sulayem dat zijn band een goede relatie heeft met alle coureurs. ” Ik zie ze als mijn kinderen,” bedoelt hij. ” Kijk naar Max Verstappen en het werk dat hij doet voor de gemeenschap. Men ging ervan uit dat de FIA leider hem wel op het toilet liet werken. Ik sprak hem in Qatar. Hij was bezorgd. Ik stelde hem voor om meisjes en jongens te motiveren, en hij vond het heel effectief. In Rwanda, waar het FIA Gala plaatsvond, voerde Verstappen ook groepsondersteuning uit. Het gebruik van het woord “neukt” – dat wordt gebruikt om het gevoel in de Red Bull RB20 te beschrijven – tijdens een push conferentie resulteerde in die buurt dienst.
Vaarwel aan Herbert.
De laatste tijd zijn er veel veranderingen in de wacht binnen de FIA. Daarnaast heeft het bestuur onlangs aangekondigd dat Johnny Herbert niet langer zal dienen als wedstrijdmanager. De voormalige Britse F1-chauffeur diende als bediende op tal van goksites. Ben Sulayem sluit zich aan bij de gevestigde verklaring van de FIA als manager en criticus. ” Hij begreep de uitgang, bedankte de FIA en we bedankten hem. Onze collectie kan breder zijn, en we moeten in dat opzicht niet worden beperkt. Daarom komt er nieuw bloed van de autoriteiten, voor het overleven van de mechanische business.”
In dit artikel
Laurens Stade
Formule 1
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.