F1 teams reizen naar Bahrein screening tijden voor deze banden verbindingen.

Van woensdag 26 tot vrijdag 28 februari kunnen de Formule 1 teams hun voertuigen controleren en controleren of alles goed werkt. Er zijn weinig feitelijke beperkingen voor die testtijd, maar de clubs zijn niet toegestaan om onbeperkte wielen op het voertuig te installeren. Pirelli brengt 35 banden per groep volledig en elk team kreeg de mogelijkheid om te kiezen welke bandenverbindingen te leveren. Tijdens de drie controles mag maximaal 30 team gebruik maken van maximaal 30 van deze 35.

Het team had de mogelijkheid om een band van de C1 tot het nieuwe C6 element te kiezen, waarbij de C1 het moeilijkste element was en de C6 het zachtst. Vanwege het feit dat het cement van het Bahrain International Circuit erg moeilijk is en de banden krachtiger dragen, is het duidelijk dat veel clubs zich richten op het platform om hardere verbindingen. In de afgelopen jaren heeft Pirelli vooral de zwaarste materialen meegenomen naar de Grand Prix reis, waardoor het een kans om gegevens te vergelijken.

Zo brengt de huidige bedrijfskampioen twintig exemplaren van het C3-element mee. maar heeft de waardigheid van de meeste C3 ringen: krijgen 27 van hen, beperken hun verschillende keuzes voor deze check week. Omdat ze acht stukjes van de C1 stof brengen, concentreert Aston Martin zich op meer runs op de harde groep. Twee groepen lijken in staat te zijn tot een prachtwerk. De enige groepen die om een set van de zoetste stoffen van de nieuwe C6 hebben gevraagd zijn en . &nbsp,

Slechts twee teams vroegen weerbanden in de wielkeuzes, die optioneel waren voor slicks. Bovendien hadden teams gekozen voor regenbanden. Haas bracht drie sets van verbindingen en een set van weerbanden na Aston Martin verzocht drie van Pirelli. Vooralsnog lijkt het weerrisico echter bijzonder klein.

Hoe kunnen de rubberverbindingen geïdentificeerd worden?

De kleuren op de banden’ wangen geven aan welke materialen welke zijn. De C1 samenstelling heeft lichte Pirelli logo’s, maar er zijn geen strepen tussen de logo’s. Het is de moeilijkste verbinding. De C2 is een podium harder en heeft heldere kleuren. De C3 en C4 hebben dezelfde kleuren, maar ze zijn ook verschillend in kleur. In het geval van de C5 en de C6, de zoetste rubber, dit zijn donkere kleuren. Ook in dat geval is de C5 niet uitgerust met de kleuren, net als de C1 en C3. Hoewel het lijkt dat de weerwielen niet nodig zullen zijn, indien nodig, kunnen de precursoren worden geïdentificeerd door de natuurlijke markeringen en de weerbanden op de blauwe.

Overzicht: De rubberverbindingen per team voor de wintertest

Racing Bulls&nbsp,

Team edities van de C1 bestanden van de C2 bestanden van de C3 edities van de C4 Bestanden van de C5 Bestanden van de C6 Bestanden van verbindingen kasten van het weerrubber
6 6 23
Aston Martin&nbsp, 8 4 20 3
Ferrari 3 4 21 5 1 1
Haas 5 6 18 4 1 1
McLaren 5 9 20 1
Mercedes 2 2 27 4
4 4 23 4
Rode stier 2 11 20 2
4 8 20 3
Williams 4 12 15 2 1 1

In dit artikel

Laurens Stade

Formule 1

Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Kenteken melden

Plaats een reactie