F1 Verordening 2026 &#039, aanzienlijk verbeterd &#039, maar Red Bull Chief nog niet helemaal tevreden

In 2026 stond de klasse motorsport van de koningin voor een grote terugkeer, de grootste in de afgelopen jaren. Dat seizoen, zowel kader als motor wetten veranderen. Formule 1 kan worden omgezet in een 50-vijftig transmissie van elektrisch vermogen en de verbrandingsmotor, met behulp van 100 % zonne-energie. De kaderverordeningen gaan ook ver om de website verordeningen te laten functioneren. De voertuigen hebben effectieve vliegtuigen en hebben iets kleinere afmetingen.

Dit laatste is belangrijk omdat de nieuwe motor formule niet zal werken met de huidige voertuigen. verklaarde eerder tijdens de Hongaarse Grand Prix van 2023 dat hij tijdens zijn eerste simulatieruns terug moest veranderen aan de rechterkant van Monza. Zonder beschikbare energie vielen de auto’s voor het sluiten van een cirkel, zodat de FIA is overgestapt op actieve mechanica, met name X-mode en Z-mode. De hoeveelheid hittebestendigheid kan aanzienlijk worden verminderd.

Meer ruimte voor groepen, maar niet de beste oplossing voor 2026?

Daarnaast klaagde het team over een gebrek aan ontwerpflexibiliteit in de plannen voor 2026 zoals de FIA gepresenteerd in Canada. Hoewel de professionele leiders van verschillende teams geloofden dat de nieuwe regels zeer restrictief waren, wil de Federatie de vuile lucht zoveel mogelijk bestrijden en voorkomen dat teams allerlei schittering ontdekken op dit gebied. Dit werd enigszins aangepast met meer ruimte voor manoeuvre in de laatste maanden van 2024, waardoor Pierre Waché, de complexe regisseur van , er comfortabeler mee kan leven dan ooit tevoren.

” Het is verbeterd, aanzienlijk verbeterd. De mix van chassis en motor blijft ongelooflijk uitdagend qua eigenschappen, maar dat is voor iedereen het juiste” zegt Waché tijdens een exclusieve ontmoeting met Motorsport.com. Ik weet niet zeker of dat mengsel zal werken, maar het is gewoon mijn mening en maakt niet uit hoe agressief we eindelijk kunnen zijn. Het is niet meer erg snel om het te verkennen. Zelfs als Formule 1’s frequentiestatus en bestuurderservaringen niet zijn wat we willen, moeten we nog steeds het snelste pakket maken. Daarom concentreer ik me nooit meer op wat ik persoonlijk denk van de nieuwe regelgeving.

Deze persoonlijke mening is echter duidelijk:” Naar mijn mening is het niet logisch om een motor te hebben die niet in de auto’s van vandaag werkte.” Zij sluit zich aan bij een grotere bezorgdheid in de paddock, die een dreigende fout is bij de oprichting van de nieuwe verordening. De FIA hamerde eerst de motorregels uit om bedrijven als Audi en Honda aan te trekken, en toen moest er een auto worden gebouwd om die nieuwe motorformule aan te passen. Tal van technische leiders hadden er de voorkeur aan gegeven dat dit tegelijkertijd zou gebeuren en dat iedereen naar de 2026 verordeningen als geheel heeft gekeken.

Het kan het technische pakket niet ideaal maken, hoewel Waché benadrukt dat teams nu te maken hebben met wat er op papier staat. Het kan nog steeds een goede show zijn, geloof ik. En het zal uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid worden om het hele systeem beter te maken. Ik word betaald door, en ik ben volledig toegewijd aan, het team waar ik bij ben. Ik moet gewoon mijn werk zo goed als ik kan doen en ervoor zorgen dat iedereen in het team zo hard mogelijk kan werken om eindelijk de beste auto te leveren. Dat is alles waar ik voor betaald krijg, zegt Waché, niet zijn taak is om de regels als geheel te verbeteren. Waché beweert dat hij prioriteit heeft bij Red Bull.

Lees meer:

In dit artikel

Ronald Vording

Formule 1

Red Bull Racing

Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Kenteken melden

Plaats een reactie