In de sluitingsuren kon de Italiaan de positie van Dries Vanthor in de toppositie van het Beierse merk handhaven door een tijd van 1.38.359 in te stellen. Het verschil tussen de twee was gewoon 0,136 uur.
Vanthoorn kreeg de langste voorsprong in zijn lange tijd, maar hij moest genoegen nemen met de volgende startplaats. Antonio Fuoco volgde hem om te eindigen in de top drie in de Ferrari # 50, ondanks een moeilijke tweede ronde vanwege zijn emigreren voor collega Giovinazzi. Alex Lynn (Cadillac# 12 ) en Sébastien Bourdais (Cadillac# 30 )’s Cadillacs toegevoegd aan hun indrukwekkende optredens door respectievelijk vierde en vijfde plaats. De tweede BMW (# 20) werd zesde in de ranglijst van Robert Frijns.
De Toyota# 7 van Nyck de Vries, de AF Corse Ferrari #83, de Alpine# 35, en de Peugeot #93, die onverwacht de Hyperpole wist te bereiken, toegevoegd aan de top tien. Het sociale verlies van Porsche was opvallend: Geen van de drie Porsche bereikte de Hyperpole. Julien Andlauer in de Porsche# 5 miste de Hyperpole op slechts 0,020 seconden, terwijl de heersende kampioenen in de Porsche# 6 (Estre/L. Vanthor/Campbell) niet verder gingen dan P13. Mick Schumacher (Alpine# 36) wist ook niet hoe hij zichzelf moest plaatsen. De grootste teleurstelling was echter Brendon Hartley, die er niet in slaagde om een gedelegeerde periode na een spin in de Toyota #8 te gooien.
#95 United Autosports Mclaren 720S LMGT3 Evo: Darren Leung, Sean Gelael, Marino Sato
Foto van: FIAWEC- DPPI
McLaren domineert LMGT3 credential
In de LMGT3 cursus heeft United Autosports een krachtige 1-2 geboekt. Sean Gelael en Sebastien Baud, die werden gevolgd, namen de schacht plaats in de McLaren #95 met een periode van 1.544.239. Valentino Rossi behaalde zijn tweede WEC-certificering in de WRT-BMW# 46 op de zevende plaats, gevolgd door Lexus en Ferrari op de volgende rij. Er was een verlies voor TF Sport, waar de naam lid Corvette# 33 miste de Hyperpole. Zelfs de Iron Ladies in de Manthey-Porsche# 85 kwamen niet in aanmerking. De grootste problemen waren echter voor Iron Lynx, die met de Mercedes-AMGs niet in staat was dynamische tijden op te zetten en de verdediger moest zijn.
De wedstrijd begint vrijdagavond om 12.00 uur Franse periode.
In dit artikel
Casperdekking
WEC
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.