heeft wijzigingen aangebracht in de SF-25 voor de startcultuur van het Formule 1-seizoen 2025 in Melbourne. De hogere temperaturen in Australië, vergeleken met de extreem koele omstandigheden tijdens de examendagen in Bahrein, hebben de Scuderia ertoe gebracht meer koelopeningen toe te voegen aan de motorkap. Dit moet zorgen voor een betere verwarmingsbehandeling en de stabiliteit van het energiesysteem 066/15 behouden.
In plaats van de enige ingang die oorspronkelijk werd gebruikt bij de beoordeling van de SF-25 en de wintertests, heeft Ferrari nu drie koelgaten toegevoegd aan het zogenaamde “bazooka” gebied van de motorkap. Door de hoge temperaturen in Melbourne is er een grotere behoefte aan koeling om verbranding te voorkomen.
Hoewel het in wezen noodzakelijk is, wordt de verandering niet door iedereen gewaardeerd. Het maakt de scharlakenrode bolide van en niet beter, de voor de hand liggende conclusie is dat. Hoe meer koude kieuwen zijn gebleven carbon fiber zwart, die visueel afbreuk doet aan de brede witte baan die werd geïntroduceerd vooral voor grote sponsor HP. Echter, het opslaan van verdere kleur is een bewuste optie, omdat elke gram van gewichtsverlies kan leiden tot betere prestaties van de baan.
De onlangs geïntroduceerde bescheiden warmteafvoeren op de bovenkant van de hoed zijn echter bewaard gebleven. Dit idee, oorspronkelijk toegepast door , werd later overgenomen en ontwikkeld door sommige Ferrari consumentengroepen.
De aanpassingen aan de SF-25 laten zien hoe Ferrari reageert op de specifieke kenmerken van het Albert Park straatcircuit. Met deze veranderingen hoopt het team zowel betrouwbaarheid als prestaties te optimaliseren voor de eerste race van het seizoen.
In dit artikel
Casperdekking
Formule 1
Lewis Hamilton
Charles Leclerc
Ferrari
Wees de eerste om te weten en te registreren voor e-mail updates met real-time nieuws over deze onderwerpen