Vijf dagen voordat de examendag voorbij was, kon zijn jongere broer, Lex Márquez, benoemen in de hoofdrol. De achtvoudig wereldkampioen nam 1.29.184 op en zette het tempo voor het hele gebied met meer dan vier tiende van een minuut. Maar, belangrijker dan die indrukwekkende one-round prestaties, was het dat Ducati geleidelijk en onapologetisch bepaalt welke motor stop het wil homologeren voor de volgende twee MotoGP seizoenen. ” Vandaag concentreerden we ons op het motorblok van 2024 want als donderdag niet veel verandert, lijkt het alsof we deze weg opgaan,” zei Marquez na de eerste testtijd in Thailand.
Ducati ondervraagd na het examen in Maleisië of om te verhuizen naar de GP25 website stop dit jaar of om te blijven gebruik maken van de GP24’s. Het nieuwe motorblok presteert beter dan zijn voorganger in termen van momentum en voeding, maar zijn rijprestaties zijn ook subpar. Ducati is heel redelijk, en ze zijn zich ervan bewust dat we het risico niet kunnen nemen door onze website te laten stoppen met homologeren als we niet zeker weten of het beter is dan dat van 2024. Dat moeten we twee decennia laten valideren,” weet Marquez. Ze hebben negentien van hun vorige overwinningen gewonnen, wat aangeeft dat de website een goede startplaats is.
GP24 website muur, de rest van GP25
Márquez wijst er ook op dat Ducati gewoon overweegt het GP24 website blok te gebruiken. Het nieuwe kader en de buitenkant van de GP25 moeten met dat blok verbonden zijn. ” Het lijkt erop dat we op deze basis zijn gekomen, en morgen willen we dat zeker weten. Toch voel ik me erg goed op basis van 2024. Daarmee denk ik niet dat de hele 2024 website, maar alleen de website block”, verklaart ‘s nieuwe partner. Ze zijn ook bezig met een aantal van de kleine dingen die we introduceren aan dat website blok.
Aan het eind van de examentijd kreeg Márquez hulp van Bagnaia, die ook spreekt van een moeilijke beslissing. Na het rijden van de achtste dag van de dag, de drievoudige wereldkampioen erkent dat “we allebei overwegen om te gaan voor de 2024 website stop samen met het team.” ” Het is niet zo dat de 2025 muur niet agressief is, maar we hebben moeite om stabiliteit te vinden onder de remmen. Met een motorblok waarvoor er nog steeds problemen onopgelost zijn, kan de winter uitdagend zijn.
In dit artikel
Bjorn Smit
MotoGP
Marc Marquez
Francesco Bagnaia
Ducati Team
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.