De punten die Lando en Max ruziën (aan het eind van het seizoen, ed.) zijn net voor de vakantieperiode geboren. We hadden de vierde beste voertuig alle periode, tot de upgrade in Miami. Het verschil tussen Max en Lando bleef vanaf dat punt vrijwel constant. De belangrijkste les die we hieruit hebben geleerd is dat we een voertuig moeten bouwen dat de periode vanaf het begin van de race kan vasthouden.
Stella denkt dat het Britse voertuig uit Miami snel geleerd heeft. Toen hij een voertuig had, stelde hij vast dat hij kon komen. Hij is vrij stabiel, gezien het aantal posities dat hij en Max scoorde uit Miami. Op de hoogste etappe na de Grand Prix van Miami kreeg Norris de mogelijkheid om nog drie stemmen te reserveren.
Norris en onderwerp rivaal Verstappen kregen het vaak op het spoor. De conflicten met de Wereldkampioen waren moeilijk, en de oorlogen woedden tot het punt van geen terugkeer, vooral in Oostenrijk en Mexico. De kemphanen sloegen elkaar in de Red Bull Ring, waardoor succes uit hun greep viel. De Nederlander verdedigde zijn positie handen en tanden tijdens de competitie in Mexico City, duwde de McLaren voertuig dubbel buiten de baan, en won in totaal twintig momenten.
De Romeinse ploegmanager prijst zijn chauffeur voor het afhandelen van deze situaties. Hoe snel hij leert van bepaalde omstandigheden is geweldig. Als gevolg daarvan hadden we de kans om ons als team te ontwikkelen. Hij past zich zo snel aan. In Mexico wist hij wat hij met Max moest doen. Hij heeft nu de kwaliteiten en denkt wereldkampioen te worden, besluit de 53-jarige getuige.
In dit artikel
Kelvin Arbman
Formule 1
Lando Norris
McLaren
Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.