Hoe Vowles Williams F1 zich voorbereidt op 2026: van de Ming-dynastie tot de huidige beste bemanning

De manager van de ploeg beschreef het systeem bij James Vowles ‘ Williams F1 Team als zijnde van de Ming dynastie twee jaar eerder. Zo werden de gehele onderdelen van de auto opgeslagen in Excel-gegevens. Dat alles werd veroorzaakt door de familie Williams in de tienerjaren. Vowles gaf toe een beetje te snel te bewegen, maar gooide de groep op de beitel. Wat apparatuur en systemen betreft, beweert hij in een gesprek met Motorsport.com dat we veel moeten veranderen in onze organisatie. En er komt altijd een tijd van concentratie. Verandering is gewoon mogelijk op een geselecteerd punt. Als je te veel gaat, gaat het slecht. Achteraf gezien, zijn we af en toe meer gegaan dan we aankonden. Maar je hebt die lessen meestal niet verwijderd. Dus dat is een goede zaak, gewoon de schade is slecht. We deden niets goed, daarom vechten we niet voor betere kansen op de baan. Dat weerspiegelt onze huidige en toekomstige doelen als team.

Alex Albon, Williams FW46

Foto door: Bag Mauger / Motorsport Afbeeldingen

Maar Vowles koos bewust voor deze methode. Hij wil z’n bemanning gebruiken. Begin 2024 zei hij: “Ik wil het systeem tot het uiterste duwen om te zien waar het breekt, en hoe het breekt. Alweer. Dit is de enige lente als we ons zo gedragen. Uiteindelijk brak Williams een beetje in het jaar 2024, zowel letterlijk als figuurlijk, met veel wrakken en andere problemen. Vowles wilde dat bedrag betalen om zich klaar te maken voor het nieuwe tijdperk dat in 2026 zou beginnen. Voor het begin van het nieuwe jaar waren we aan het anticiperen op het opofferen van 2024 en 2025. Zo ziet zo’n compromis eruit.

The damaged car of Logan Sargeant, Williams FW46, arrives on the back of a truck in the pit lane

Logan’s kapotte voertuigen, Williams FW46, komen aan de achterkant van een voertuig in de pit weg.

Foto van: Sam Bloxham/ Motorsport Images

De Brit dringt erop aan dat medewerkersgebruiker Dorilton Capital deel uitmaakte van de deal toen ik aankwam en dat De Brit zijn techniek steunt. Niemand, geen groep, wilde korte termijn opties. Alles voor het vooruitzicht. We creëren een groep die je lang zult slagen. Het werd daarom besproken. Dit legt een extra last op 2026, terwijl iedereen op de juiste locatie moet vallen. Vowles erkent dat:” We weten nu privé dat niet alles zal worden opgelost in 2026.” Simpel gezegd, het is een goede stap in de goede richting. 2027, 2028 vereist een betere zet. Misschien kunnen we de voordelen halen uit wat we de afgelopen jaren hebben bereikt, te beginnen in 2025. Elke keer kan zich ontwikkelen op de voorgaande.

Zelfs lezen:

In dit artikel

Casperdekking

Formule 1

Carlos Sainz

Alexander Albon

James Vowles

Williams

Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Kenteken melden

Plaats een reactie