Is Yamaha V4 motor begonnen in 2025? Teambaas legt een verklaring af.

Nu, Yamaha is de enige Final fabrikant met behulp van een viercilinder collectie motor, terwijl concurreren met V4 motoren. De Iwata fabrikant werkt zelfs aan een V4-blok om de laatste achterstand goed te maken, vooral voor westerse merken. Met &nbsp, Crash. online, werkt Paolo Pavesio, de nieuwe stafdirecteur van Yamaha MotoGP Team, de ontwikkeling van dat websiteblok bij. ” Het bestaat en loopt] op de testbank], maar het is nog niet klaar om op het circuit te wedden,” legt Lin Jarvis’ zoon uit.

De V4 is nog niet getest tijdens de Shakedown Test, en Pavesio dringt erop aan dat dit niet zal gebeuren tijdens de MotoGP groepscontrole volgend jaar. Om de onderdelen voor het eerste wedstrijdweekend te maken, is het van cruciaal belang om het pad voor 2025 in de komende testdagen te bepalen. We gebruiken veel van onze middelen, maar ze zijn soms zeker eeuwig. De werknemers die het werk uitvoeren hebben ook dit effect. Dit examen richt zich op het klaarmaken voor het komende raceseizoen.

Stock Users en Lex Rins richtten zich vooral op de ontwikkeling van de nieuwste YZR-M1 met viercilinder serie motor tijdens de Shakedown Test in Sepang, een trend die zelfs Pramac individuen en beïnvloedde. Dit fietsmodel heeft een aantal vrij nieuwe onderdelen gekocht in de winter. We maken zoveel mogelijk gebruik van de nieuwste M1. Daarom hebben we een nieuw aerodynamisch aanbod rond,” zegt Pavesio, dat extra veranderingen noemt. ” We hebben de technologie en een nieuw ontwerp met het voertuig verbeterd. We gaan verder met de stappen van de website blok aan het begin van het jaar. Maar we voeren onze typische motorische ontwikkeling uit.

Augusto Fernandez, een krijger, beheert de kwalificaties en zou zijn V4 album kunnen maken.

Foto van: Yamaha Motor Racing

Het fabriekspersoneel en de chauffeurs van zullen het 2025-project met de huidige deal afronden, en daarmee de viercilinderlijnmotor. Pavesio, die niet uitsluit dat de YZR-M1 met V4 motorwand al gebruikt wordt in één of meerdere wedstrijdweekends in 2025, zegt: “Het is niet praktisch om in die tijd naar de V4 over te stappen.” ” Wat realistisch is en waar we naar streven is dat we enkele van de zes winnaars van Augusto]Fernández] doen met het frisse ontwerp, mits de V4 fiets volwassen genoeg is. Dat weten we nog niet, want het is een ontwikkelingsaanpak.”

Drie variaties in drie keer?

Het maakt Yamaha’s conditie bijzonder uitdagend. De Japanse fabrikant overweegt ook 2027, het jaar waarop het MotoGP een nieuwe professionele wetgeving ondergaat. De overgang van 1000cc naar 850cc is hiervan een cruciaal onderdeel. De ondergroei V4 of de nieuwste viercilinder lijnmotor zijn de bronnen van het nieuwe blok voor 2027. ” Dit zal binnenkort een probleem zijn, want we zullen de 850cc motor niet over het hoofd zien,” zegt Pavesio. ” Dus we werken nu aan, en tegelijkertijd werken we aan morgen. Maar je moet je ook klaarmaken voor morgen. Over drie maanden, kunnen we eindigen met drie verschillende website configuraties. Het is een interessante, uitdagende fase.”

Meer over Yamaha:

In dit artikel

Bjorn Smit

MotoGP

Yamaha MotoGP Team

Registreer voor e-mail updates met het breken van informatie over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Kenteken melden

Plaats een reactie