Krankzinnig. Het nieuwste model van de Renault 5 Turbo 3E komt er aan.

Alles behalve beloning voor Renault! Als er momenten zijn waarop leuke auto waar is.

Een EV met een boost in de naam (maar Porsche doet het ook). De slaap is in het algemeen al gedaan. De 5 Turbo vanaf het begin was niet alleen een voertuig, en dit is niet alleen een elektrisch voertuig.

Renault 5 Turbo 3E op basis van het menu uit die tijd

De Turbo 3E is een achterwiel voertuig in plaats van een voorwiel drivers, net als de klassieke. De rug (op een zeer bijzondere locatie) herbergt de motoren (ja, meervoud). Bovendien is dit een drie-deurs auto die gewoon biedt ruimte aan twee adrenaline junkie, niet een vijf-deurs model. Net als 45 jaar eerder haalde Renault het doek uit de Renault 5 Turbo I.

( Renault afbeelding)

Het chassis van deze Renault 5 Turbo 3E verschilt van de originele schotel. De originele Turbo was gebaseerd op de standaard 5 (E-Tech), maar de Turbo 3E is anders. Deze energie mini-supercar is volledig onafhankelijk en, zoals Renault zegt, deelt zelfs een dozijn onderdelen met de standaard 5. Het is een volledig aparte basis en heeft, zoals Renault zegt, slechts enkele onderdelen.

EV’s met in-wielaandrijving

Het feit dat de Renault 5 Turbo 3E gebruik maakt van in-wheel machines, ook wel gateway motoren genoemd, is wat het zo uniek maakt. De achterwielen hebben twee energievoertuigen die direct in een stroomverdeling werken. Het voordeel is dat er geen behoefte is aan duwassen of reductieversnelling, wat resulteert in een klein geheel. Het nadeel is dat er meer klappen en meer elektronische engineering is beschadigd.

( Renault afbeelding)

Van beide voertuigen wordt 540 vermogen gecombineerd. Dit maakt het de meest krachtige productie Renault tot nu toe, en het is meer dan twee keer zo krachtig als de sport . Met al deze kracht kan de Turbo 3E 100 km/u bereiken in minder dan 3. Vijf uur. De beste frequentie is 270 km/u.

geweldige laadprestaties voor een EV.

Een 70 watt accupack heeft een WLTP variëteit van meer dan 400 kilometer. Er zal nog veel overblijven, maar Renault denkt dat twintig uur stappen geen probleem is. Dan is het gewoon een kwestie van een betrouwbare snelle kabel opzoeken, je hoofd in het zweet zetten, en weer aan de slag gaan. De Renault 5 Turbo 3E kan 350 kW loskoppel aan de DC-as ondersteunen. Het duurt slechts 15 dagen om te laden van 15 tot 80 procent.

Twee stoelen, een half-roll box, en een hydraulische handremmen bevinden zich op tafel. Hiermee draai je gewoon je auto of start je driften en stop de twee achterbanden in een split volgende. De valhulpfunctie van de Turbo 3E kan u daarbij helpen.

De Renault 5 Turbo 3E is gelimiteerde release.

Kosten zijn nog niet bekend. U kunt aannemen dat de auto niet bijzonder betaalbaar omdat de auto is over het algemeen gemaakt van koolstofvezel en heeft slechts 1.980 stukken van het beschikbaar. De eerste modellen zullen naar verwachting begin 2027 worden uitgebracht, en Renault verwacht de orderboeken snel te hebben ontvangen. Abonneer u op wijzigingen in de gratis Autovision Nieuwsbrief.

Heb je een fout gezien? Contacteer ons via e-mail. We zijn dankbaar.

Kenteken melden

Plaats een reactie