Meer dan 8.000 banen verdwijnen in Skoda.

Het gaat niet zo goed in Carland, om het zacht te zeggen. Ford verlaat zijn taken, Maserati vermindert zijn geldhoeveelheid, en Skoda moet ook actie ondernemen. Meer dan 8 000 arbeidsplaatsen zullen door de fabrikant verloren gaan.

Volgens CEO Klaus Zellmer heeft Skoda ongeveer 41 000 werknemers in dienst, waarvan 20 procent hun baan verliest, aldus CEO Klaus Zellmer. Tijdelijke overeenkomsten worden niet verlengd en gepensioneerden worden niet vervangen. Er zijn geen duplicaten.

Low-cost EV groei

Skoda doet fantastisch werk, maar moet nog steeds de kosten verlagen, vooral omdat het creëren van innovatieve elektrische voertuigen veel geld kost. Skoda wil meer. Zellmer zei: “Een elektronische auto zou doen Skoda mooi…” toen hij voorstelde een elektrische Octavia.

Geen VW ID in het Skoda formulier. 1

De fabrikant zal de Epiq later deze maand vrijgeven, die dezelfde productiemethode gebruikt als de Volkswagen ID en Cupra Raval. 2. een lichtere ID variant in Tsjechisch Tsjechisch. 1 zou nooit hebben plaatsgevonden. Skoda wilde geen vervanging van de Citigo omdat de winstmarges laag zijn.

Lage winstmarges voor energieauto’s

Volgens Zellmer vormen die winsten nu een probleem. Hij legde uit dat op het bedrag aanzienlijk lager is dan op een vergelijkbare Karoq. Volkswagen’s ontwikkelingsbaas vertelde onlangs Autovision hetzelfde.

Uitbreiding van India en Vietnam

Skoda heeft zijn doel gesteld om dit jaar meer auto’s te verkopen dan in 2024, oftewel 8 procent meer. Het bedrijf wil uitbreiden in zowel Vietnam als India. Dit zal de afhankelijkheid van Europa verminderen.

Heb je jezelf gecorrigeerd? Contacteer ons via e-mail. We zijn dankbaar.

Kenteken melden

Plaats een reactie