Mercedes F1 blijft een fan van budget sky, ondanks interessante 2024

Voor de invoering van de fondsen cap, Mercedes was vaak het team dat consequent de meeste geld geïnvesteerd in de Formule 1 baan. Zo heeft de groep meer dan 350 miljoen euro uitgegeven om de zevende titel van Lewis Hamilton in 2020 te verdienen. Momenteel, net als de andere negen teams, gaat het niet verder dan $ 135 miljoen om een financiële of recreatieve boete te voorkomen. Vorige maand zei groepsmanager Toto Wolff dat het interessant was. ” Het was dichtbij,” zegt Wolff aan Auto, Motor und Sport. ” Je kunt geen groot noodfonds creëren. Het is meer het begin van het jaar met teveel geld voordat je spaart.

Volgens Wolff moest Mercedes aan het eind van de tijd verbeteringen aanbrengen in de aerodynamica, omdat er gewoon geen geld meer over was om de bijbehorende onderdelen te maken door te betalen aan het begin van de tijd, elektronisch. g. ontwikkeling van nieuwe onderdelen en schade. Hij wijst dan ook op de kostbare ongevallen van de vorige maand. Bijvoorbeeld, George Russell in Austin en Mexico leed de schade die Andrea Kimi Antonelli deed toen hij eerder vertrok tijdens de eerste volledige training in Monza. Uiteindelijk hadden we maar één set van een bepaalde vleugelvorm, legt Wolff uit. Omdat er geen reservestukken toegankelijk waren, konden we niet terug naar de vorige aerodynamische normen in Mexico. Er was geen geld over voor nieuwe mensen in het budget.

Wolff blijft het begrotingsplafond steunen ondanks het feit dat het interessanter was dan verwacht volgend jaar. ” Tuurlijk. Het heeft het team winstgevend gemaakt en zo spel duurzaam gemaakt,” zegt de Oostenrijker. Gevraagd of Mercedes daadwerkelijk geld verdient aan de Formule, antwoordt Wolff:” We verdienen echt inkomen. &nbsp, De inkomsten zijn 30 tot 35 st. vóór belastingen. Dit maakt ook de kosten van de motor voor ons goed. Het oude cliché dat Formule 1 draait om geld is voorbij. De groepsmanager beweert dat Formule 1 nog nooit zo goed is geweest als nu.

Elfde groep

Foto door: Colin McMaster / Motorsport Afbeeldingen

Maar nu maken F1-teams genoeg winst om natuurlijke aantallen te veranderen, dus ze wachten niet op een nieuwe bemanning. Dit vereist teams om de prijs te verdelen, onder andere, en dit resulteert in een daling van de hoeveelheid geld die een team kan verdienen. Als gevolg hiervan werd het uiterlijk van Cadillac niet zo mooi ontvangen, hoewel een verhoging van het zogenaamde toegangstarief kan leiden tot meer opwinding. &nbsp,

” In eerste instantie verliezen we,” zegt Wolff, als de principes hetzelfde blijven. ” We realiseren ons niet hoeveel Cadillac kan deelnemen aan Formule 1,” zei de woordvoerder. De afwikkelingsbetaling, momenteel vastgesteld op 450 miljoen dollar, is te laag. Het primaire inkomensverlies wordt hierdoor niet gecompenseerd. Alleen de tijd zal leren hoe gunstig sporten zal zijn voor een tiende student. Als het afgaat, wint iedereen. Maar dat beseffen we niet. Niets heeft ooit onthuld wat Cadillac doet.

Lees meer:

In dit artikel

Laurens Stade

Formule 1

Toto Wolff

Mercedes

Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Kenteken melden

Plaats een reactie