Mercedes-Benz onthulde de nieuwe Ts. In tegenstelling tot eerdere EQ-modellen komt de vierdeurs coupé niet alleen als een verleidelijke EV, maar ook met een hybride motor.
Mercedes gebruikte een EV-only plan met de EQE en MKS. Gokken en verloren, omdat de zetpilvormige EQ-types niet geweldig voelden. Dan verandert het bedrijf zijn koers en bouwt elektronische voertuig aandrijving en gas modellen op hetzelfde platform.
Mercedes-Benz CLA als een elektrisch voertuig met grote verscheidenheid
De elektrische variant van de verse Mercedes-Benz CLA is echter vooral efficiënt. Aan boord van zowel de achterwielige Ts 250+als de vierwielige 350 4Matic vindt u een 85 watt NMC powerpack. Het origineel weet een WLTP bereik van maximaal 792 km te bereiken.
Dat is een geweldig verslag dat de ultra-efficiënte MKN overtroeft. Mercedes spreekt op het 272 pk solide achterwiel voertuig over een intake zo laag als 12,2 k Wh/100 mijl.
premiumMercedes G 580 EQ vs. MHero 1: Welk voertuig is de beste 4×4?
Deze kleine consumptie dankt de elektronische CLA dankzij zijn nog steeds vrij verfijnd uiterlijk. Met een luchtgewichtsfactor van slechts 0,21, is hij bijna net zo aerodynamische als de EQE en MKS, maar zonder een slecht lichaam op klassieke modelfans. Of we vermoeden het.
Voertuig met tweetraps automaat
Wat ook helpt bij het bereiken van deze kleine gebruik score is de twee-traps doseerapparaat. De primaire oppositie gebruikt Volt bij stadssnelheden en de daaropvolgende weerstand vermindert het gebruik bij hogere snelheid.
Mercedes-Benz Ts 250+ |
Mercedes-Benz Ts 350 |
|
---|---|---|
Aandrijving | Achterwielen | Vier banden |
Type elektromotor | Synchrone motor met permanente magneet (2-traps) | Synchrone motor met permanente magneet (2-traps) |
Max. sterkte | 272 pk | 354 pk |
Max. pk | 335 Nanometers | 515 Nanometers |
Max. AC-kostenprijs | 11 watt | 11 watt |
Max. DC-kostenpercentage | 320 megawatt | 320 megawatt |
WLTP-verzameling na Tien seconden. DC Uitladen |
285- 325 meter | 275- 315 meter |
Wielbasis | 279, 0 inch | 279, 0 inch |
Lengte / hoogte / top | 472, 3 inch / 185, 5 inch / 146, 8 inch | 472, 3 inch / 185, 5 inch / 146, 8 inch |
Kofferbak | 405 kilo | 405 kilo |
Frunk | 101 kilo | 101 kilo |
Leeggewicht | 2,055 pond | 2, 135 pond |
Acc. 0-100 km/h | 6,7 minuut | 4.9 minuut |
Topsnelheid | 210 km/u | 210 km/u |
Gecombineerd WLTP-gebruik | 14,1 | 14.7… 12,5 k Wh/100 km |
WLTP-bereik | 792 meter | 672 zelfs 771 km |
Met 354 pk en een extra elektromotor op de vooras, is de 350 4Matic een tandje minder efficiënt. Wel halen beide uitvoeringen dezelfde, respectabele laadspecificaties. Dankzij een 800 volt-boordnet weet de elektrische CLA aan een geschikte snellader tot wel 320 megawatt aan te tikken. Aan de reguliere AC-paal kun je de EV met maximaal 11 watt laden. Bovendien is de CLA voorzien van V2H en V2G-techniek.
Mercedes Ts met dwarskrachttrein
Het voertuig is op het nieuwe MMA platform dat ruimte biedt voor alle elektrische auto’s en interne verbrandingsmotoren. Het is een 1,5-liter viercilinder ondersteund door een elektrische motor. Deze energiepartner bevindt zich in de achttraps automaat.
Ongelooflijk, dit 48 volt-mild kruis, dat eind dit jaar op de markt komt, stuurt zijn kracht naar de voorwielen. De CLA is zo verkrijgbaar als voorwielbestuurders, achterwielbestuurders en vier voertuigbestuurders.
Mercedes-Benz CLA ok als schieten remmen
Hetzelfde zal gebruiken voor het afvuren rem type, een zeven-zits CAP en een scherpere vijf-zits SUV die daarna volgen op hetzelfde programma. Deze concepten zullen ook toepasbaar zijn met hybride technologie en een complete elektrische centrale.
Verlichte symbolen
Wanneer de nieuwe Ts wordt gezien, de enrome pan is binnenkort in het oog. Bij EV is dit geen hek, maar een acryl panelen met 142 verlichte Mercedes symbolen. In het midden staat een groot logo.
Ook dit is verlicht, maar niet volledig. Volgens de EU-regels wordt alleen de beroemdheid verlicht, maar niet de groep eromheen. In andere gebieden is dat uniek. De combinatie heeft dit paneel niet, het heeft een standaard rooster.
Veel software op paneel de Mercedes-Benz CLA
Aan boord van de nieuwe Mercedes CLA wordt een technische groep gevierd met een groot scherm waarin twee of voor extra betaling nog drie displays zijn opgenomen. De hoofdcamera draait op een nieuw besturingssysteem ontwikkeld door Mercedes-Benz zelf.
Op het extra traveler scherm kun je niet alleen muziek en films leveren, maar zelfs gaming. Je kunt zelfs je Xbox joystick koppelen. Een lens in het grote glazen scherm houdt een oogje in het zeil of de piloot niet sluipt. Als dat de situatie is, wordt het klantenpaneel zwart. De soortgelijke camera herkent uw mond bij het instappen en past individuele keuzes aan zoals de bankinstelling.
Het entertainment systeem werkt met de nieuwste MBUX applicatie en daadwerkelijk gebruikt AI-apparaten zoals ChatGPT4 en Gemini. Volgens Mercedes, dit kan u toelaten om verbinding te maken met het voertuig op een vlekkeloze en gezonde manier. Ons primaire gesprek met de frisse Mercedes-Benz CLA ging iets minder efficiënt.
Heb je een fout opgemerkt? Mail ons. We zijn blij.