In 2025 beginnen we een nieuw tijdperk in de geschiedenis van onze medewerkers en -AMG Motorsport. Bij de opening van de gloednieuwe W16 zegt Group Manager Monday Toto Wolff: “We bouwen voort op de geweldige erfenis van ons verleden en kunnen niet wachten om te racen.” Hij vermeldt duidelijk de terugtrekking van , die twaalf maanden lang had verhandeld voor de Europese auto. Met , die al behoorlijk ervaren is, en , die zijn Formule maakte Een debuut op 18-jarige leeftijd, start dat nieuwe tijdperk met twee chauffeurs uit hun eigen opleiding.
Mercedes heeft veel moeite gedaan in het ontwerp en de constructie van de W16 in de afgelopen maanden. In vergelijking met de W15 van vorige week, zijn de aerodynamische materialen van de bolide volledig veranderd, en er zijn veel veranderingen onder de huid. Wolff beweert dat er een positieve ontwikkeling heeft plaatsgevonden en dat het doel is om dit jaar concurrerender te zijn dan in 2024. ” De laatste keer was erg agressief, en hoewel we verschillende etniciteiten wonnen, zijn we allemaal gefocust om sterker terug te komen.” Hoewel we deze winter vooruitgang hebben geboekt, weten we niet zeker waar we heen gaan tot de eerste Australische wedstrijd is afgelopen.
Technische producent James Allison is dan begonnen met de veranderingen. Deze zijn vooral bedoeld om de gebreken van de W15 aan te pakken. We hebben ons gericht op verbeteringen op gebieden waar we vorig jaar problemen hadden, maar het wordt moeilijker om grote winsten te maken in circulaire tijd. Onze belangrijkste focus , vertraging op het oplossen van de problemen van de W15 bij het verzenden van trage bochten, evenals de wielwarmteverschil dat het voertuig tegenstrijdig maakte van sessie tot sessie,” verklaart Allison. We zijn tevreden met onze verbetering” en “unaudaint over hoe we vergelijken met de concurrentie.”
Meer team met een kans op overwinning?
Over het algemeen moet de W16 ervoor zorgen dat Mercedes kan concurreren om de overwinning vaker en onder andere omstandigheden dan in de afgelopen jaren. Wolff is zich er ook van bewust dat dit geen eenvoudige baan zal zijn. ” Het wordt een grote competitieve tijd. We zagen hoe klein het onderscheid vorig jaar was. Je zegt niet tegen mij wie de leiding zou nemen in elke race. Ik verwacht dat dit jaar nog interessanter wordt. We moeten op ons best zijn als we deze keer willen deelnemen aan de wereldnamen,” erkent de Oostenrijker, die hulp krijgt van Allison. ” De auto’s komen in deze fase van de regels dichterbij wat de efficiëntie betreft. Er zullen verschillende finalisten zijn, en er kunnen nog meer winnaars zijn dan de vier die de laatste keer gewonnen hebben.
In dit artikel
Bjorn Smit
Formule 1
Toto Wolff
George Russell
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes
Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.