Rode stier Racing viel van het eerste naar het tweede gebied in 2024 met de bedrijven. De Milton Keynes crew verloor miljoenen aan prijzengeld en verloor hun bonussen als gevolg van het verlies van de plaats. Die beloning is gekoppeld aan de titel van een aannemer en niet aan s auto’s naam. Volgens Teambaas Christian Horner is het zogenaamde aero-disability programma, dat de tijd van de weertunnel gelijkmatig over alle teams verspreidt, het enige voordeel van de uitdagende campagne. De heldformatie van het jaar kan aanzienlijk minder windtunnelruns voltooien dan de groep die de rode lantaarn draagt om het veld op lange termijn dicht te krijgen, wat het budgetplafond ook kan helpen.
“Fantastische voordelen, maar we moeten het gebruiken.”
In de huidige Argentijnse periode, die loopt tot juni 2025, doet Red Bull 256 windtunnelruns en test 1600 CFD producten. Voor beoordeling: bedrijfsheld moet het doen met 224 opereert en 1400 CFD producten. Red Bull heeft een duidelijk voordeel op papier, wat verder wordt ondersteund door het feit dat 2025 wordt gezien als een cruciale tijd in de Formule 1. Teams moeten niet alleen de voertuigen van dit jaar creëren, maar ook werken aan de creaties van vóór 2026, die gebaseerd zijn op volledig nieuwe chassis- en motorvoorschriften. Elk werk dat is toegestaan is omdat teams hun windtunneltijd moeten verdelen over de twee projecten.
In een exclusief interview met Motorsport.com over het meer windtunnelmoment zegt Pierre Waché: “Ik hoop dat we er goed gebruik van kunnen maken.” Echter, de technologische voorzitter van Red Bull Racing weet dat het gaat om de uitvoering, de groep moet bieden. Het is niet dat het hebben van meer geld of werken in een windtunnel onmiddellijk maakt je beter presteren. Dan zouden de teams altijd terug op het net zijn het jaar ervoor. Natuurlijk werkt het niet zo. Maar het zou voor ons voordelig kunnen zijn, dus moeten we er het beste van maken. Het benadrukt de gunstige plek waar we zijn.
Selecteer tussen 2025 of 2026? “Nooit een finale opbergen”
Het maken van de transmissie tussen 2025 en 2026 nog steeds een uitdagende puzzel voor elke groep, of er meer windtunnel tijd. Groepen als Aston Martin kunnen misschien iets eerder de nieuwe regelgeving implementeren, maar teams met naamambities in 2025, zoals Red Bull, mogen daar misschien over nadenken. Wanneer zal het 2025-voertuig worden ontwikkeld, en wanneer zullen alle beginnen te passen in de nieuwe regelgeving? ” Dat hangt ook af van je mening. Als je iets voor 2026, dan is de gewoonte natuurlijk prachtig om een beetje op 2026″ te zetten, Waché reageert.
” Maar als we een kans hebben om te vechten voor de finale in 2025, en ik denk dat we die kans zullen hebben, dan zal je nooit een kampioenschap opbergen.” De werkelijke voorraad hangt af van het Wereldkampioenschap hebben en welke teams ontdekken achter de schermen. ” Het wordt een moeilijke beslissing. Je komt met een plan aan het begin van de tijd, maar er is een goede kans dat het zal veranderen gedurende het seizoen.
In dit artikel
Ronald Vording
Formule 1
Max Stapping
Liam Lawson
Red Bull Racing
Registreer voor internet updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.