Tijdens Qatar’s Grand Prix reis, Max Verstappen en George Russell had een mondelinge ervaring. Verstappen ontving de netwerkstraf na de kwalificatie, wat het resultaat was. Dat was het resultaat van een situatie tijdens een kwalificerende warming-up plein waar Verstappen het rustig aan deed terwijl Russell op volle snelheid reed. Hoewel het geen invloed op een ronde tijd, Verstappen kreeg een netwerk zin van één plaats, veel om Russell te bevorderen tot pole-position.  ,
Staan werd blijkbaar niet gediend door Russell’s activiteiten in de stewards ‘kamer, waar beide chauffeurs moest uitleggen de affaire. Verstappen schreef,” denk ik dat ik veel respect heb voor veel renners, maar na gisteravond verloor ik het absoluut met hem.” Ik vond het gewoon absurd hoe hij me wilde straffen voor de omstandigheden rond die gebeurtenis. Daar was ik ook erg overstuur over. Russell verklaarde later dat hij deze situatie niet met de Nederlander wilde bespreken omdat hij dacht dat het zijn probleem was.  ,
Russell kijkt dan terug op die gespannen reis waarin Verstappen de overwinning in nam. Hij zegt: “Ik ga nu mijn zesde jaar in F1 ontmoeten en dan zul je beginnen te beseffen waar je bent” U bent zich bewust van uw bericht, systeem en potentiële impact. Ik vond het belangrijk dat ik me uitsprak tegen Verstappen, omdat ik niet begrijp dat ik zo publiekelijk en expliciet wordt gesoldeerd en dat ik niet wordt gerespecteerd. Dat was het primaire verlangen. Ik heb gezien dat veel mensen achter anderen aanzitten voor wat ze willen in hun leven. Niemand heeft ooit voor mensen hoeven vechten, dus je hebt iemand anders nodig.
Brieven van Franse fans
George Russell, Mercedes F1 W15
Foto door: Steven Tee / Motorsport Images
Russell beweert dat het zien hoe een gevecht in het front vorig jaar was “een beetje frustrerend.” Vooral de viervoudig F1 kampioen’s agressieve rijstijl kan de Mercedes niet begrijpen. In Mexico bijvoorbeeld kreeg Verstappen tien seconden straf voor de extreem grote schietpartijen met .
“Hoe Max reed, hoe hij andere mensen agressiever pestte, en hoe hij zijn woede toonde op een manier waarmee niemand kon gedijen… De enige bestuurder die zich verzette, was Lewis Hamilton. Hij was de enige persoon die dat deed in 2021, wat een fantastische tijd was. Toen er vorig jaar een grote strijd zou zijn om sport te zien, was ik teleurgesteld. Maar dat was het niet, maar die opmerkingen in Qatar zorgden ervoor dat de fles overliep. Ik dacht na over wat er gebeurde, van zijn impromptu beweringen tot zijn beweringen naast de track. Er moest iets worden gedaan om het te stoppen, volgens de Britten.
Bovendien leidde de controversiële verbale uitwisseling zelfs tot het essentiële sociale mediadebat. Russell keek er niet zo naar omdat hij niet misleid wilde worden, maar het was duidelijk dat het personeel verder ging dan die verklaringen. ” Ik heb het zelf niet gezien, maar ik weet dat er veel kritiek was,” items Russell aan het debat over sociale media. Ik ben me ervan bewust dat Franse fans e-mails naar groepsleden hebben gestuurd. Maar dat is sport en leven, toch? Dat is alles wat we accepteren. Je kunt ervoor kiezen om het fysiek te leren. Ook al grijns je naar de reacties, het heeft nog steeds een effect. Dus ik denk er zo over: helpt positieve feedback me sneller? Misschien niet. En er zijn vaak meer negatieve opmerkingen dan goede, dus ik probeer er gewoon van weg te blijven.
De hele George Russell bijeenkomst is te vinden in het meest recente nummer van Autosport Magazine.
In dit artikel
Laurens Stade
Formule 1
Max Stapping
George Russell
Red Bull Racing
Mercedes
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.