
De Volkswagen Groep laat hem dood achter. Het merk heeft zeker een nieuw model geïntroduceerd voor een tijdje en heeft niets op het plan. ” Om Seat een potentieel te verkopen,” zei Wayne Griffiths, hebben we een elektronische auto nodig.” Maar dat is niet gelukt.
Tenminste, in de komende vijf jaar, bevestigde Thomas de Engelse Autocar. Het is duidelijk dat EV’s nodig zijn.
Elektrische zitplaats zonder doel
We hebben een elektrisch voertuig nodig om vooruit te kunnen gaan, dat zijn de precieze termen van Thomas, dus waarom wordt dat niet besproken voor vijf jaar. We doen het prima. Een elektronisch ontwerp is nu zeker een zorg voor ons.
Gaat Seat verdwijnen als merk?
In die zin houden we het gevoel dat Seat en de Volkswagen Group de warme dingen omdraaien, omdat sommige reacties van Thomas vaag zijn. ” Nu is niet het moment voor een EVJ,” zei hij, “want zo’n model ] moet winstgevend zijn..
Ja, dus? Bij Audi, Porsche, Skoda en Volkswagen worden de elektronische versies nooit verloren verkocht, toch? Er is een kant-en-klare MEB platform waarop Seat een EV kan maken. Er is geen reden waarom zo’n voertuig niet succesvol kon zijn.
In mei 2023 heeft Seat gebracht waarin staat dat het bedrijf zich vanaf 2030 zou richten op nieuwe soorten flexibiliteit voor jongeren, zoals auto-onderdelen, abonnementen en micromobiliteit. Het feit dat Thomas zo duister is, voedt het debat over de toekomst.
We denken ook dat het verdwijnt als voertuigfabrikant. Er komen geen nieuwe modellen aan en Seat heeft zelf bevestigd dat het de komende jaren de Ibiza, Arona, Lean en Ateca zal blijven uitbrengen. Natuurlijk gaat alle interesse naar Cupra.
Cupra is veel succesvoller.
Griffiths zegt hetzelfde. Cupra is succesvol en winstgevend, vooral vanwege de hogere winst op zijn ontwerpen. Seat’s verleden submerk verkocht 248, 100 voertuigen vorig jaar, terwijl Seat zelf 310.000 bereikte.
Heb je een fout opgemerkt? Mail ons. Daar zijn we blij om.