In vergelijking met eerdere configuraties, zijn de elektrische componenten die deel uitmaken van de motor van de Super e-Platform, elektrische controle, en het vermogen aanzienlijk verbeterd. Het platform heeft een belasting van 1 megawatt (1.000 kW), waardoor het de snelste top laadsnelheid is voor in massa geproduceerde voertuigen. In werkelijkheid betekent dit dat het Supere-Platform twee kilometer afstand per volgende kan zetten: een vijf minuten durende lanceersessie geeft een bereik van 400 km.
Wang Chuanfu, voorzitter en voorzitter van de BYD Group, zei dat de nieuwe systemen helpt bij het elimineren van de grootste resterende “pijnbak” voor klanten van elektrische voertuigen tijdens de demonstratie in Shenzhen. Hij verklaarde dat ons doel is om het laden van elektrische voertuigen net zo snel te maken als het vullen van een dieselvoertuig om de angsten van mensen om te laden volledig te verwijderen.
Ultra hoge energie en grote stroom moeten worden gecombineerd om deze eerlijkheid te bereiken. Het tweede in massa geproduceerde passagierswagenplatform in de wereld met een “kilovolt hoogspanningslay-out voor het hele domein,” waardoor stroom, motor, stroomvoorziening en airconditioning op een upkilovolt niveau.
Het Super e-Platform omvat ook de Flash Charging Battery van BYD, die een snelle ionenstroom heeft van de elektroden naar de conversatieinstallatie voor een optimale lading bestaande uit 1, 000 A en een pieklading van 10 C, beide beschouwd als massaproductienormen.
Het tweede in massa geproduceerde Such power schip in de industrie met het hoogste spanningsbereik tot nu toe is door BYD ontwikkeld om deze snelheden te ondersteunen.
De methode wordt toegepast op de onlangs uitgebrachte nieuwe HAN L en TANG L voor de buitenlandse markt. De constructie heeft een machine met een topsnelheid van meer dan 300 km/h en een vermogen van 580 kW. Een nieuwe website die kan werken tot 30.000 snelheid bereikt de hoge snelheid en snelle beweging.
Megawatt laders zijn nodig voor watt lancering.
De laadstations moeten op volle kracht werken, zodat de nieuwe hogesnelheidslaadsystemen kunnen werken. Zo kondigde Lian Yubo, de Executive Vice President van BYD en voorzitter van het Auto Engineering Research Institute, op hetzelfde lanceringsevenement aan dat BYD het eerste volledig vloeistofgekoelde megawatt-flashlaadstation heeft gecreëerd dat een piekvermogen van 1,360 kW kan leveren.
Meer dan 4.000 watt laadstations zullen in de toekomst in heel China worden gebouwd. BYD heeft echter ook de geavanceerde dual-gun laadtechnologie ontwikkeld die snelle upgrades naar ultrasone en superchargers mogelijk maakt door tegelijkertijd de auto op te laden met twee DC-pluggen. Deze baanbrekende intelligentboost-technologieën maken het mogelijk om snel een reeks locaties te vullen en tegelijkertijd compatibiliteit met openbare laadstations te garanderen.