De 3e tijdperk FC structuur zal voornamelijk worden gebruikt in lichte en zware voertuigen in aanvulling op personenauto’s en zal beschikbaar zijn in de industrie voornamelijk in Japan, Europa, Noord-Amerika en China op zijn minst na 2026.
Toyota werkt samen met tal van partners in Japan om deze technologieën in de praktijk te brengen in de commerciële markt en de gaseconomie te bevorderen. Op basis van commentaren van klanten en inzichten uit proof-of-concepten en showtests in de afgelopen jaren, werd het nieuwe 3e tijdperk FC systeem ontwikkeld.
De belangrijkste kenmerken van het FC-systeem uit de derde eeuw zijn:
- Meer duurzaamheid. Tot de helft van de vorige generatie, het bereiken van een levensduur vergelijkbaar met die van dieselmotoren en onderhoudsvrij ontwerp.
- Verbeterde efficiëntie van 1,2x vorige eeuw, waardoor een 20 % groter actieradius.
- Significante kostenbesparingen worden gerealiseerd dankzij verbeteringen in batterijproductie en ontwerpprocessen.
Wijziging van het bereik
De 3e generatie FC programma is van toepassing op een breed scala van commerciële en passagiersvoertuigen, evenals op alledaagse plaatsen zoals treinen, schepen, en stabiele generatoren. Het nieuwe FC systeem biedt grote kracht en duurzaamheid equivalent aan dieselmotoren voor zware voertuigen. Door het systeem dichter bij elkaar te brengen, kan het ook gemakkelijker in verschillende bedrijfsvoertuigen worden ingebouwd.