Veranderen F1 teams echt van kleur tijdens een periode?

De kleuring ter ere van Ferrari’s miljoenste Grand Prix in de Formule 1, McLaren’s Senna-lever in Monaco en Alpine’s Deadpool vs. Wolverine: Echt een selectie van de eenmalige kleurstoffen F1 groepen hebben geïntroduceerd in de afgelopen jaren. Teams presenteren een kleurenschema dat het hele jaar lang voor het begin van het seizoen zal worden gebruikt, maar soms zien teams rechtvaardigingen voor het afwijken van deze levering. Dat zou dus een belangrijke stap kunnen zijn, maar ook om financiële redenen. Maar hoeveel tijd zijn teams vrij om deze kleur het hele jaar door te veranderen?

De gestroomlijnde oplossing 1 regels verbieden de kleur van de tyroscopen en de startcijfers op deze tyroscopen. In alle weekends van de Grand Prix moeten beide voertuig De regels bepalen dat” een belangrijke verandering in dit kleurenschema tijdens een toernooi is alleen toegestaan bij de FIA’s en de ontvanger van de commerciële rechten.” Dus, dit is het enige obstakel dat de teams kunnen overwinnen, en in het licht van recente ontwikkelingen, lijken de teams veel moeite te hebben gehad om goedkeuring te krijgen. Eenvoudige kleurveranderingen, zoals Red Bull’s fans ontworpen kleur in de Amerikaanse stammen en Racing Bulls Denimlook in Singapore, zijn nu ook gebruikelijk.

Toch zijn er een aantal andere criteria waaraan het team moet voldoen als het gaat om kleur. De boordcamera mag zich bovenop de auto bevinden zoals deze wordt geleverd, terwijl de camera op het andere voertuig “voornamelijk heldergeel” moet zijn, om het onderscheid tussen de twee voertuigen duidelijk zichtbaar te houden. Zoals bepaald in artikel 9.1 quinquies, moet het teamlogo ook duidelijk zichtbaar zijn op het hoofd van de auto. De naam van de bestuurder stond ook op de buitenkant, net als het startnummer van het voertuig. Zowel de helm van de bestuurder als de voorkant van de auto kunnen zichtbaar zijn.

Gereserveerd

Deze uitgangscijfers bevatten ook enkele richtsnoeren die in artikel 9.2 zijn opgenomen. Sinds 2014 heeft Formule 1 de keuze van startnummers overgelaten aan voertuigen achteraf, maar die keuze is essentieel. Elk jaar dat een bestuurder effectief is in F1, moet een startnummer worden gebruikt wanneer de bestuurder een startnummer heeft gekozen. Op één uitzondering na heeft de regerende wereldheld het voorrecht om naast de leider te rijden.

Als het voertuig niet wint de titel het volgende jaar, kan hij terug naar zijn gebruikelijke startbedrag. Dat kan betekenen dat Max Verstappen zou gaan van lancering nummer één naar 33 in het geval van hem. Zijn starthoeveelheid is nog steeds gereserveerd, en geen enkele andere bestuurder krijgt startnummer 33. Als een voertuig geen F1 trekt voor twee opeenvolgende jaren, maar resultaten uiteindelijk, kan hij een nieuw startbedrag kiezen.

In dit artikel

Laurens Stade

Formule 1

Registreer voor internet updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Kenteken melden

Plaats een reactie