Verstappen wordt overwogen en WEC introduceert maximaal gewicht bestuurders.

De viervoudig F1 kampioen gaf aan dat hij wilde deelnemen aan de 24 dagen van Le Mans, een deel van de WEC, maar dat drie andere problemen hem verhinderden om dat te doen. Eén daarvan was de afwezigheid van een bestuurdersmassa op zijn minst. “Je verliest wat tienden per cirkel alleen vanwege het gewicht,” zei Max Verstappen. ” De verandering die zoiets kan maken is geweldig. Ik denk dat ze daar goed naar moeten kijken en een soort van minimum of gemeenschappelijk gewicht moeten vaststellen waaraan het team zich moet houden.

De WEC nam de beslissing om een maximale gewichtssysteem van de bestuurder een paar maanden later. Net voor de start van het seizoen in Losail, waar de 1.812 kilometer van Qatar zal worden gehouden op vrijdag 28 februari, dit is wat de finale doet. Er wordt besloten om het gemiddelde van de drie individuen te gebruiken omdat WEC teams vaak met drie rijden. Dit gemiddelde wordt afgerond op het bedrag in de hoogste grote. Het totale gewicht van de eigenaren wordt bepaald door hun gehele opstelling. Als ze het in de cockpit moeten vervoeren tijdens een verandering van bestuurder, gaat het om de helm, het Head and Neck Support systeem (HANS) en de stoel.

Het team heeft het gewicht in de auto als de drie bestuurders ‘gemiddelde gewicht daalt onder het toegestane gewicht van 82 pond. Maar als een team drie voertuigen heeft die gemiddeld 80 pond wegen, dan moet de auto 2 kg zwaarder zijn. Daarom, zoals vermeld in de Balance of Performance, wordt dit toegevoegd aan het maximumgewicht van de auto. Dit staat bekend als “gemotiveerd minimumgewicht,” en het geldt voor zowel de LMGT3s als de Hypercars. Het gewicht wordt vervolgens op een bepaalde locatie geplaatst om rekening te houden met de gewichtsverdeling van de auto. &nbsp,

Er zijn enigszins verschillende regels in de certificering. Het vereiste gewicht wordt bepaald op basis van het ene voertuig in actie of op basis van de twee automobilisten die achter het stuur zitten, aangezien niet alle drie de bestuurders dan actie ondernemen. Het gewicht moet zowel in de vrije training als in de race zelf worden bepaald op basis van het gemiddelde van de drie rijders. Het belangrijkste idee is dat lange, zwaardere automobilisten minder in het nadeel zouden moeten zijn. Toch lijkt dit niet het geval te zijn in het verslag, aangezien het voertuig nu zwaarder wordt en niet zozeer de mensen.

Ondervoed

Vorig jaar trok het maximale gewicht voor individuen onze aandacht. Verstappens opmerkingen en ‘s verklaringen geven zelfs eer aan beide. Hij maakte duidelijk dat hij naar de dokter moest omdat hij veel vet verloor. “Ik moest naar de dokter in Qatar vanwege ondervoeding,” verklaarden de Britten. ” Ik moest medicijnen nemen, omdat ik alleen maar vluchtte en het niet had. Iets om af te vallen. Voor mij werd het gewicht dat ik wilde extreem moeilijk te bereiken. In zijn eigen gedachten woog Calado ongeveer 70 pond, maar zijn vrienden zouden bijna 20 kg lichter zijn.” Ik wil graag definiëren, maar ik ben te zwaar,” merkte hij op.

Andreas Roos, de directeur van BMW M Motorsport, riep ook op tot de invoering van nederzetting massa, en Calado kreeg hun steun. ” We krijgen geen positie waar bedrijven de beste chauffeurs zoeken,” zei Roos. ” Dan is er de surveillance kwestie.” Als eigenaren te veel vet verliezen, kan uithoudingsvermogen ras gevaarlijk zijn.”

Lees meer:

In dit artikel

Laurens Stade

WEC

Registreer voor e-mail updates met het breken van informatie over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Kenteken melden

Plaats een reactie