Onder de naam Andretti Global kregen de F1-medewerkers echter geen groen licht, maar na Michael Andretti’s ontslag en een prominentere rol voor General Motors en Cadillac kwam de toestemming om deel te nemen aan F1 uit 2026. Het Amerikaanse team werkt momenteel ijverig op de achtergrond om een F1-voertuig te creëren en te produceren voor het komende jaar. Zij moeten zich aan dezelfde financiële regels houden als de andere tien F1-clubs, maar zij doen dit met een aanzienlijk voordeel. Cadillac kan zich volledig concentreren op 2026 in plaats van de tien huidige teams die momenteel wegen hoeveel geld er nodig is. Het bereikt dit ook terwijl het gebruik van een 115 procent windtunnel camera, vergelijkbaar met de grens sluiter op dit moment.
Hoewel het voordeel van deze rand, het team moet ook gaan, gebruik maken van de nodige structuren, en inhuren medewerkers. Cadillac kan dan inspiratie putten uit Toyota’s windtunnel in Keulen, waar Pat Symonds, een voormalig F1-professional directeur, de basis legde voor de F1-bolide. Dit draait om ‘s energiebron en schacht, die het zal racen in 2026 en 2027. Cadillac zal naar verwachting in de nabije toekomst overstappen op zijn eigen GM-voertuigen.  ,
Er zijn meer opties op tafel voor Cadillac om haar eigen taken gemakkelijker te maken vanwege dit partnerschap met Ferrari. Cadillac kan zelfs de schorsing van Ferrari overnemen, naast de krachtbron en motor. Cadillac kan het voorbeeld volgen van Haas, een andere Amerikaanse F1 groep. Sinds 2016 heeft dat team een aantal onderdelen uit de Maranello shop verwijderd. Deze keer, voor het eerst, houdt het vast aan de schorsing van vorig jaar, met Ferrari op een andere manier vóór 2025.
Voorlopig is het niet bekend of Cadillac Ferrari’s diskwalificatie zal overnemen, maar het is zeker dat het dit nog eens zal doen en de zoektocht naar de juiste mensen zal beginnen om het team en de twee voertuigen te beheren vanaf 2026. Cadillac zou niet het enige bedrijf zijn dat over elementen van een ander bedrijf, naast Haas, zou komen. , ‘s meisjesgroep, koopt immers ook stukken van de familiegroep terwijl Aston Martin jarenlang onderdelen van kocht.
In dit artikel
Laurens Stade
Formule 1
Ferrari
Cadillac Racing
Haas F1 Team
Registreer voor internet updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.