Het Franse Formule 1-netwerk Canal+, dat onlangs een unieke wending gaf aan een interview met hun eigen wetenschapper Jacques Villeneuve, vertoont geen gebrek aan creativiteit. Ze presenteerden het als een onderzoek, alsof hij in een politie lichaam zat.
De Wereldkampioen van 1997 keek op zijn professionele leven en had betrekking op een aantal opmerkelijke gebeurtenissen en zaken uit zijn tijd als racevoertuig.
Gilles heeft een slechte reputatie.
Gilles Villeneuve met familie Joanna en kinderen Melanie en Jacques
Ercole Colombo nam de foto.
Gilles Villeneuve, de legendarische Ferrari coureur, won zes Grands Prix voor het pijnlijk overlijden in 1982. Hij was gewoon 32. Toen Jacques elf was, had hij geen angst om ontmoedigd te worden door motorsporten. Hij voelde nog steeds de druk van hoge verwachtingen, vooral van het internet, vanaf jonge leeftijd.
” Wat me aandrong was niet dat ik Gilles’ kind was, want ik was erg blij om mijn vaders broer te zijn, zei Jacques. Ik kon nooit echt beweren wat ik van mijn vader vond, wat groot was. Je ract omdat je wilt doorgaan met wat je ouders begonnen zijn, dat is geweldig. ” Nee, ik race omdat ik het leuk vind. Wat? Ben je je ouders aan het kleineren? Nee, ik hou van racen, het is geen poging om hem na te bootsen of te ontmoeten. Tot slot realiseerde ik me dat veel mensen, vooral oudere journalisten, die liefde nog steeds koesteren. Of ik gaf ze wat ze wilden, of ze reageerden ongelooflijk. Dus besloot ik geen woord meer te zeggen. Ik was niet vrij om uit te drukken wat ik echt geloofde.
Bied een speciale overwinning aan op je debuut

Jacques Villeneuve leidt Williams partner Damon Hill.
Foto van Motorsport Images
Op de Amerikaanse Grand Prix van 1996 maakte Jacques Villeneuve, de regerende Indy 500 kampioen, zijn langverwachte F1 album. Het werd voor het eerst gereden op het gloednieuwe Albert Park Circuit. De Canadees werd meteen beroemd toen hij de tweede coureur was die de vorige pole positie in zijn eerste race overtrof (verloren van de allereerste GP en de Indianapolis 500). Hij was 0. 138 seconden voor Damon Hill, de partner. Ferrari chauffeur Eddie Irvine volgde een halve minuut.
Villeneuve merkte op,” De auto was duidelijk dynamisch. Damon Hill kwam naast me, en hij was een zeer harde, ervaren automonteur. Wat me hielp in vergelijking met de huidige nieuwelingen in Formule 1 was dat we vanaf januari continu vijf dagen per week testten in Estoril in Portugal. Dus we arriveerden meteen met veel meters in de armen. Een ander voordeel was dat Damon daar geen referenties had omdat het een nieuwe lus was. Daar heb ik het verschil gemaakt. Echter, in de twee stammen die volgden, eindigde ik op de tweede plaats in de kwalificatie! Villeneuve moest bieden in Buenos Aires en Interlagos, die werden gehouden om 1: 143 seconden elk.
In Melbourne begon hij met de mast en leidde 53 van de 58 sessies. Vanwege een complex probleem met zijn FW18 werd hij gedwongen het succes over te dragen aan zijn partner. De groep beweerde dat hij het risico liep dat het voertuig ontplofte. Melbourne viel me lastig, want we hadden net de concurrentie in onze handen, zei hij. Voordat de spanning van het donkere licht toenam, was er een olielek in de bochten en het rode licht. Het team adviseerde me om Damon te laten bewegen zonder de motor te weigeren, dus ik moest me inhouden. Onlangs hoorde ik van een paar professionals dat de website waarschijnlijk net zou hebben geduurd als ik had gereden. Misschien was het echter beter voor de groep om in harmonie te blijven in plaats van dat risico te nemen.
Villeneuve was nieuwsgierig naar misdaadtheorieën maar was onzeker. Hij benadrukte dat hij er niet al te bezorgd over was. 1996 was voor Damon, en ik wist dat 1997 mijn tijd was geworden. Ik had veel van hem te weten. Als het in 1997 was gebeurd of tegen een andere partner, had ik er meer problemen mee gehad. Maar nooit Damon. Hij had veel ervaring met rijden, en ik kon veel van hem leren. Hij heeft lang gereden.
Hoe hij aan zijn witte haar kwam

Williams viert succes, Jacques Villeneuve
Afbeelding van Sutton
Blond haar is altijd een kenmerk geweest van Jacques Villeneuve op een bepaalde manier, hoewel hij slechts een korte periode had. Maar die tijd viel ook samen met zijn naam, waardoor het populair werd. Hij vertelde het verhaal van zijn eerste ontmoeting met hem in 1997, kort na de Grand Prix de Montréal. Tijdens zijn thuiswedstrijd moest hij eerst opgeven, nadat hij tegen de “Bienvenue des Québec” reed “muur in de tweede ronde toen drie wereldleiders er in 1999 neerstortten.
Ik vertrok voor een film, Train spotting, en keek ernaar. Ik dacht dat hij grappig was, en hun jurken waren wit van kleur. Dat is geweldig, waarom niet? Ik vroeg mijn schoonheidsspecialiste om dit te doen toen ik naar haar toe ging. ” Ben je gek?” Nee, doe het gewoon. Maar ik heb mijn controle niet verteld, net als het team en de sponsors. Pas voor Magny-Cours hadden we een fotoshoot gepland. Ik moet…Hoi, hier ben ik!…. en dat heeft wel wat onrust veroorzaakt.
Williams-Renault vierde vier maanden later zijn wereldtitel met wit haar.
Het verraad van Michael Schumacher na Jerez

Jacques Villeneuve en Michael Schumacher op het klik evenement
Ercole Colombo nam de foto.
De wereldkampioenschapsoverwinning van 1997 op Ferrari-rijders Michael Schumacher, die Jacques Villeneuve zeker won, was de show van zijn carrière, voor een vol publiek. Die naamsstrijd blijft de komende jaren onderwerp van discussie tussen liefhebbers en volgelingen. De Williams chauffeurs beweerden dat het echt begon bij de concurrentie in Japan. Ik was negen posities vrij, en een overwinning gevolgd met tien punten. We hadden bijna het toernooi. Echter, een auto zat nog steeds op de zijkant als ik maakte mijn eerste rechte kant outlap, en heldere kleuren werden gezwaaid. Oké, de auto stopte, we gingen alleen verder. Toen besloten de managers me de hele reis uit te sluiten. Ik had nog nooit zo’n zin gekregen en het is nooit meer gebeurd. We voelden ons alsof er een spel werd gespeeld.
Ook Williams besloot om echt te racen, met het plan om in beroep te gaan. De race was gepland om door één gewonnen te worden zodat ze Michael konden inhalen en hij verliest niet. Echter, de verschillende chauffeurs bang om binnen te komen. Allemaal langzaam gereden..
Villeneuve onthult niet dat hij eerder een voorlopige schorsing achter zijn naam had ontvangen omdat hij eerder gelige vlaggen meerdere malen had genegeerd. Daarnaast vond Villeneuve’s stranded Tyrnell event plaats tijdens een plein waarin Villeneuve de snelste tijd stelde. Hoe dan ook, de affaire veroorzaakte alles in hem. Na de laatste wedstrijd verloren we één punt en begonnen de politieke wedstrijden. Schumacher koos Ferrari omdat het Ferrari kampioenschap dus lang daarvoor was. Daarom heb ik besloten om veel druk op hem te zetten. Ik legde aan het internet en de coalitie uit hoe hij zijn twee namen won tegen Damon Hill. Villeneuve zei door hem van het spoor te duwen, in verband met de beruchte botsing in de laatste Australische race van 1994.
In het seizoen 1997 vorig in Jerez, Villeneuve, Schumacher en partner Heinz-Harald Frentzen allen gekwalificeerd met precies dezelfde tijd. Villeneuve plaatste zich in polepositie omdat hij zijn dag op de tweede plaats had gezet. Schumacher begon in het commando en hield het vast tot op het 48e toen Villeneuve hem passeerde. Schumacher stuurde de Williams, maar slaagde er niet in Villeneuve uit de competitie te halen en belandde in het zand al zelf. Ik kan me herinneren dat ik naar hem staarde, zei Villeneuve. Toen ik het remniveau bereikte, zag ik hem tegen de muur zitten. Dat beeld bleef bij mij. Ik had plezier en lachte.

De strijd tussen Jacques Villeneuve, Williams FW19 Renault en Michael Schumacher, Ferrari F310B, is een strijd.
Villeneuve hoefde slechts vijfde te worden om kampioen te worden. Hij kwam op de derde plaats, achter de McLarens. Om de auto te redden, heb ik de snelheid verminderd. Het frame dat het apparaat vasthield was kapot, en het hing aan twee elektriciteitskabels en stuiterde rond. Daarom remde ik eerder, vermeed de stones, en gaf minder brandstof. Dat is de enige verklaring die ik meedeed aan die wedstrijd.
Echter, na de wedstrijd op het resort nam het feest een onverwachte wending, toen Schumacher plotseling leek te feliciteren Villeneuve. Michael en zijn vrouw ontmoetten elkaar in Villeneuve en deelden een geel haar van de Renault concepten. Hij verscheen gewoon in dat resort, zelfs niet om te slapen. We zaten samen achter de tafel, hij sloeg een arm om me heen, maakte wijnen, zijn vrouw nam foto’s. Het toernooi was voorbij, dus laten we gaan.
De situatie veranderde echter een week later. Ik werd wakker en zag mijn portret in de Europese talk hit met het bijschrift: Bewijs dat ik niets verkeerd heb gedaan, Jacques is nooit boos. Dat irriteerde me. Om hem vrij te spreken, gebruikten ze mijn naam, mijn bijeenkomst en mijn moment als een soort PR truc. Dat heeft echt alles verpest en in de weg gestaan van elke mogelijke vriendschap..
Schumacher werd uit de finale van 1997 gedwongen door de FIA. Villeneuve benadrukt dat hij ondanks zijn vaders langdurige vriendschap met Ferrari nooit partner van Schumacher zou zijn geworden. Villeneuve ziet hem echter nog steeds als zijn grootste concurrent. Ik zou geen nummer twee hebben geaccepteerd. Simpel gezegd, er was geen ruimte voor een Villeneuve om naast Schumacher te zitten.
Op de elleboog met Montoya

Een sterk dagprogramma voor Jacques Villeneuve
Brousseau Foto
Juan Pablo Montoya stond bekend om zijn pittige figuur, zowel op als buiten de baan tijdens zijn relatief korte Formule 1-carrière, die slechts vijf en een half jaar duurde. Jacques Villeneuve was hier fysiek bij betrokken tijdens de Franse Grand Prix in 2001. Montoya was toen ook quarterback.
Villeneuve merkte op dat Montoya me uit de mijnen had gered en mij had geblokkeerd. Dat verpestte mijn grote. In een chicane vertraagde ik, zodat iets van mijn woede kon worden waargenomen. Hij sloeg mij dus en brak mijn leugen! Hij zei een paar dingen tegen me daarna dat hij niet had moeten zeggen, dus ik greep hem bij het lichaam van zijn borst. De lezing van het voertuig werd onderbroken door de stewards, en alles gebeurde in die tijd. Ik legde toen uit wat de bestuurder had gezegd, en de situatie snel afkoelde.
Dit artikel bevat
Benjamin Wenen
Formule 1
Michael Schumacher
Jacques Villeneuve
Villeneuve
Juan Pablo Montoya
Williams
Wees de eerste om te herkennen en te registreren voor e-mail wijzigingen met real-time informatie over deze zaken