In 2024 waren de verschillen tussen de teams vrij klein. Bijvoorbeeld, Ferrari, McLaren, Mercedes en Red Bull Racing concurreren voor de overwinning, terwijl in het midden waren er ook de vereiste verschuivingen elke reis als gevolg van de perifere verschillen. Die stress lijkt dit jaar af te nemen omdat de huidige regelgeving eind dit jaar afloopt en sommige teams het seizoen zien als het grotere doel als het grotere doel. Dit zal eigenlijk” de meest opwindende tijd in F1 tot nu toe,” aldus Alexander Albon in een dialoog met Motorsport.com.  ,
“Dat zie je nu in Abu Dhabi,” zegt Albon. ” Tenzij iemand iets ongelooflijks heeft opgebouwd, wordt het een kwestie van een tiende van een seconde. Het gaat over het bereiken van een onderscheid tussen Q1 en Q3. Er is dus geen ruimte voor fouten. Dus we moeten allebei zuinig zijn, hij wijst naar zijn nieuwe teamgenoot, . ” Ik geloof dat het netwerk deze keer behoorlijk stevig is.” Albon ziet zelfs mogelijkheden om de koers van het seizoen aan het begin te veranderen. ” Dan kunnen de nieuwelingen op snelheid komen, dus er kunnen enkele opties zijn. Hoewel ik niet zeker weet wat je ontwikkelingsstrategie is, zijn we ongetwijfeld in de richting van het komende jaar geslingerd. We gaan het zien, maar het wordt een spannende strijd voor iedereen. Ik hoop echter ook dat het zal helpen dat we goede chauffeurs en twee bemanningsleden hebben.
Offer 2025?
Men hoopt verder te gaan met in vergelijking met de ongunstige winter van 2024. De bemanning werd daarna zevende in het bouwkampioenschap na een rampzalig jaar. is nu op een zeer mooie plek met uitzicht op 2026 omdat het heeft veel tijd doorgebracht in de windpijp en kan worden geladen in het voertuig van dat jaar. Albon is zich ervan bewust dat zo’n belangrijke wijziging van de regels de kans biedt om een verandering door te voeren, meer dan in het laatste jaar van een rechtszaak, maar hij heeft niet noodzakelijkerwijs het personeel nodig om dit jaar op te geven.
” We zeggen altijd dat 2026 een belangrijke tijd is,” zegt Albon. Verschijnen hoe Red Bull kreeg het goed en kreeg een aanzienlijke voorschot voor drie of vier jaar. McLaren heeft ze net voorgesteld. Daarom is het zo belangrijk om het in 2026 klaar te hebben. Het is zo moeilijk om een vertraging goed te maken als je begint met een. We blinken er ook in uit, ondanks onze inspanningen, tegen 2026 om onze plaats te verbeteren. Hoewel ik niet wil blijven zeggen dat we dit jaar voor 2026 opofferen, is dit ongetwijfeld het moment om dat te doen.
” Maar ja, we kijken dit jaar met één oog. We willen nog steeds optreden,” benadrukt de Engelse Thai, die ziet hoe Williams het idee van de F1-bolide heeft veranderd. ” Vorige maand veranderde de auto aanzienlijk. Het DNA van het voertuig is aanzienlijk veranderd. Dit heeft geleid tot verschillende ontwikkelingen, maar ook tot tekortkomingen en verbeteringen. Wij hebben deze problemen de afgelopen maand bestudeerd en geprobeerd op te lossen. Ik denk dat als we ons daarvan bewust zijn, de gevoeligheden van de auto, en de plaatsen waar we al onze middelen moeten gooien, we voor het komende jaar heel succesvol zullen zijn.
Video: De Williams FW47 gaat op pad
Uitzicht: Sainz voert afpersing uit met frisse Williams FW47
In dit artikel
Laurens Stade
Formule 1
Alexander Albon
Williams
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.