Andy Cowell is door Lawrence Stoll benoemd tot leider van Martin Whitmarsh in de ambitieuze Aston Martin job. Cowell accepteerde de laatste tijd de functie van nieuwe ploegmanager voor de F1-ploeg, die hij voorheen in handen had van Mike Krack. De Brit is dus verantwoordelijk voor zowel de mechanische acties van de Aston Martin Group als het Formule 1-team.
Onlangs was de Britse expert een belangrijke pion tijdens het succes van Mercedes. Hij was de laatste directeur van Mercedes High Performance Powertrains, de Brixworth-winkel waar de krachtige energiebron werd ontwikkeld, voor het Duitse team. Cowell voegt meer details toe aan zijn verandering, zeggend: “Om bij het deel van het team te blijven in plaats van de voeding brengt me terug naar waar ik van hou.” Ik heb eeuwenlang genoten van de extra uitdaging. Hieronder heb ik te maken met andere gespecialiseerde problemen,” zei Cowell.
Spoedcursus
Om meer te leren over de hele omvang van de organisatie, nam Cowell een innerlijke cursus. “]Technische directeur ] Dan Fallows was een van de eerste mensen waarmee ik in de fabriek sprak, en ik zei tegen hem:’ Ik weet dat aerodynamica veel energie van de motor wil krijgen, geen warmteafgifte, geen aerodynamische blokkades, dat weet ik allemaal. Maar wat wil een aerodynamicus nog meer? En zo creëerde hij een programma voor mij dat werkervaring zou bieden.
Cowell legt zijn werkervaring uit.” Ik heb dag doorgebracht met alle grote vliegtuigen. In het stormgat heb ik wat werken bekeken. We gingen naar een groep van aeroperformance experts die kracht gemeten in Singapore om te zien hoe dat invloed had op de aerodata en computationele vloeistofdynamica (Computational Fluid Dynamics, red.). Ik draag een helm die nu bekend staat als “Eén Aerodynamicus,” maar het lijkt meer op een stage ervaring dan een dekmantel voor de energiebronnen. Ik vind het goed om iets anders te doen.”
Beheer van toonaangevende ontwerpers
De Brit zal een sterrenspel moeten houden voor specialisten van Aston Martins groep. Hij kan rekenen op Adrian Newey en Enrico Cardile, de originele Red Bull belangrijkste aerodynamicus, als zijn topontwerpers. Gevraagd hoe hij deze leiders zal integreren, antwoordt Cowell:”Ik kan me herinneren dat Mercedes een grote groep van geweldige technologische regisseurs binnenbracht, en in 2014 dat eindigde als een behoorlijk succes. Wij zijn een jong bedrijf, met echt goede diensten en middelen.”
Als Aston Martin zijn verheven passies wil waarmaken, zegt Cowell dat er niet veel tijd meer over is om terug te gaan. Er zijn tal van activiteiten te doen, waaronder het bouwen van onze eigen windgat en het gebruik van alle functies die het begeleiden. We moeten dit allemaal het resultaat te creëren door het creëren van de motor voor de nieuwe Honda motor in 2026 en het ontwikkelen van modelleer programma drives. Als elke topprofessional zo’n opdracht kan oppikken, staan we eerder voorop.”
Als CEO en stafdirecteur van Aston Martin’s Formule 1-baan, is het aan hem om de structuur van de groep in orde te hebben.” Ik wil institutionele veranderingen doorvoeren die ons vooruit helpen, zodat er niet alleen een werk, een bedrijf en een tekentafel, maar ook een structuur is. Mijn ambitie is dat de eerste dag (van Cardile en Newey) een werkdag is, geen dag om in te nestelen en te veranderen,” zegt de Brit.
In dit artikel
Kelvin Arbman
Formule 1
Aston Martin Racing
Registreer voor e-mail updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te weten.