Williams F1 belemmerd door functie flexi-wings? Wing was al in uitvoer

De bedrijven van het F1-team zijn in volle gang om zich klaar te maken voor de komende week van 26 februari, 27 en 28. De plotselinge verklaring van de FIA, een paar weken voordat het team voor het eerst actie onderneemt op het Bahrain International Circuit, was een factor in het verfijnde ontwikkelingsproces voor de nieuwe kracht voor het seizoen 2025.

De voertuigsportcompetitie zal actie ondernemen in de strijd tegen flexi-wings in de Formule 1. Accommoderende wapens zijn al lang een hot topic in de Formule 1 discussies. Teams verleggen de grenzen van wat toegestaan is, vooral door ervoor te zorgen dat hun voor- en achtervleugels bestand zijn tegen de dynamische bediening van de FIA, maar zich met hogere snelheden uitstrekken. In 2024, bijvoorbeeld, McLaren in Baku trok veel aandacht met de gerenommeerde “Mini-DRS.” F1-teams in Barcelona passen de voorvleugel aan tot ongeveer 9 om ervoor te zorgen dat de buitenvleugels vanaf het begin van het seizoen flexibel zijn.

Zelfs spannend:

F1-team kan dan een wet-making gap weglaten door het een tijdje te gebruiken. Williams, die het scherm van de FW47 op Valentijnsdag tekende, onthult dat de voorklep niet is afgestemd op de nieuwste regels. Toen de wetten werden gewijzigd, ons vliegtuig was eigenlijk al in het productienetwerk, volgens de groep manager James Vowles. De Britten beweren dat de regel verandering zou plaatsvinden in Monaco een cultuur weg. De groepsmanager legt uit dat het voor groepen daar een uitdaging is om een passende investering van voorvleugels te hebben gezien de talrijke voorvleugels die daar vallen en de unieke eigenschappen van het circuit. Het werd uitgesteld tot de wedstrijd na Monaco.

Vowles reageert,” denk ik dat elk team zal doen wat ze kunnen, maar er zullen groepen zijn die je het beter gebruikt dan anderen,” wanneer gevraagd wordt of hun team het meeste uit de eerste acht races haalt. In dit opzicht geloof ik niet dat wij de industrie ambtenaren zijn. De 45-jarige groepsmanager ziet een voorsprong voor Williams. We hebben niet veel problemen met de nieuwe regels. Het zal de verschillende groepen ernstiger treffen.

Lees meer over de release van de FW47:

In dit artikel

Kelvin Arbman

Formule 1

James Vowles

Williams

Registreer voor internet updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Kenteken melden

Plaats een reactie